Offer of evaluation for the Physical Education in the top level
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.efyd.10050Keywords:
physical education, evaluation, Physical Culture, sports skills, physical capacitiesAbstract
The document Development Programs for the Physical Culture and Sports in the Higher Education, indicates that one of the organizational forms of the Physical Culture activities in Cuba is the Physical Education. The framework of the present paper is precisely the physics education at the higher level, which validates a proposed assessment, in line with educational Cuban paradigms, the university level of achievement as a backdrop to comply with the requirements of the curriculum in different careers emanating from the Physical Education discipline.
Downloads
References
Artiles Olivera, I., Mendoza Jacomino, A., Yera Molina, M.C. (2008). La evaluación del aprendizaje, un indicador para elevar la efectividad del tutor en el contexto de Universalización de la Educación Superior. En Revista Iberoamericana de Educación, 46.
García de Ceretto, J., Leiva, M., Báez, M. (2009): Evaluar programas/proyectos educativos: un desafío para la investigación. En Revista Iberoamericana de Educación, 49,1-11.
Halcones González, G. (1999). Manual para la evaluación en E.F. Barcelona: Praxis.
Hernández Nodarse, M. (2006). Indicadores del aprendizaje al centro de mira: argumentos y resultados de una experiencia. En Revista Iberoamericana de Educación, 37. López Labat, H. (2005). Dise- ño de un programa de Educación Física para la enseñanza superior. En http:/www. efdeportes.com/ Noviembre, 2005.
López Rodríguez, A. (2002). La calidad de la clase de educación física. Una guía de observación cualitativa para su evaluación. En http:/www.efdeportes.com/ Septiembre, 2002.
Nieto, J.M. (1994). La autoevaluación del profesor. Cómo puede el profesor evaluar su propia práctica docente. Madrid: Escuela Española.
Stufflebeam, D.L., Shinkfield, A.J. (2007). Evaluation theory, models, and applications. San Francisco: John Wiley.

