Offer of evaluation for the Physical Education in the top level

Authors

  • Alexis J. Stuart Rivero University of Cienfuegos
  • Carlos J. López Gutiérrez University of Cienfuegos
  • Anairis Granado Mejías University of Granada

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.efyd.10050

Keywords:

physical education, evaluation, Physical Culture, sports skills, physical capacities

Abstract

The document Development Programs for the Physical Culture and Sports in the Higher Education, indicates that one of the organizational forms of the Physical Culture activities in Cuba is the Physical Education. The framework of the present paper is precisely the physics education at the higher level, which validates a proposed assessment, in line with educational Cuban paradigms, the university level of achievement as a backdrop to comply with the requirements of the curriculum in different careers emanating from the Physical Education discipline.

|Abstract
= 185 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 90 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alexis J. Stuart Rivero, University of Cienfuegos

Doctor. Associate Professor. Department of Physical Education and Athlete Preparation. University of Cienfuegos.

 

Carlos J. López Gutiérrez, University of Cienfuegos

Degree in Physical Education. Department of Physical Education and Athlete Preparation. University of Cienfuegos.

Anairis Granado Mejías, University of Granada

Doctor. Collaborating Professor. Melilla Faculty of Education and Humanities. University of Granada.

References

Artiles Olivera, I., Mendoza Jacomino, A., Yera Molina, M.C. (2008). La evaluación del aprendizaje, un indicador para elevar la efectividad del tutor en el contexto de Universalización de la Educación Superior. En Revista Iberoamericana de Educación, 46.

García de Ceretto, J., Leiva, M., Báez, M. (2009): Evaluar programas/proyectos educativos: un desafío para la investigación. En Revista Iberoamericana de Educación, 49,1-11.

Halcones González, G. (1999). Manual para la evaluación en E.F. Barcelona: Praxis.

Hernández Nodarse, M. (2006). Indicadores del aprendizaje al centro de mira: argumentos y resultados de una experiencia. En Revista Iberoamericana de Educación, 37. López Labat, H. (2005). Dise- ño de un programa de Educación Física para la enseñanza superior. En http:/www. efdeportes.com/ Noviembre, 2005.

López Rodríguez, A. (2002). La calidad de la clase de educación física. Una guía de observación cualitativa para su evaluación. En http:/www.efdeportes.com/ Septiembre, 2002.

Nieto, J.M. (1994). La autoevaluación del profesor. Cómo puede el profesor evaluar su propia práctica docente. Madrid: Escuela Española.

Stufflebeam, D.L., Shinkfield, A.J. (2007). Evaluation theory, models, and applications. San Francisco: John Wiley.

Published

2011-08-31

How to Cite

Stuart Rivero, A. J., López Gutiérrez, C. J., & Granado Mejías, A. (2011). Offer of evaluation for the Physical Education in the top level. Educación Física Y Deporte, 30(1), 431–440. https://doi.org/10.17533/udea.efyd.10050

Issue

Section

Continuous demand articles

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.