The Importance of the Marrakech Treaty for Education

Authors

  • Carlos Parra Dussan Universidad Sergio Arboleda
  • Carolina Herrera Nossa Universidad de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.esde.v73n162a08

Keywords:

Treaty of Marrakech, exemption, patrimonial rights, accessible books, visual impairment

Abstract

In Latin America only 2% of books are accessible to the visually impaired, a phenomenon that affects their inclusive development, for this reason, the ratification of the Marrakech Treaty is being studied, so that copyright laws include exceptions that allow entities that promote the rights of people with visual disabilities to produce such works without having to request permits or pay rights to make them available to this population.

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Author Biographies

Carlos Parra Dussan, Universidad Sergio Arboleda

Comisionado de Naciones Unidas para la discapacidad. Doctor en derechos fundamentales, Universidad
Carlos III de Madrid, España; especialista en derecho constitucional, Centro de Estudios Constitucionales de
Madrid, España; abogado Universidad del Rosario. Actualmente profesor de la Universidad Sergio Arboleda.

Carolina Herrera Nossa, Universidad de Barcelona

Psicóloga social; especialista en negociación, conciliación y arbitraje de la Universidad del Rosario; magister
en mediación familiar y comunitaria de la Universidad del Rosario y Universidad Católica de Milán. Bogotá,
Colombia. Candidata a doctora en psicología de la comunicación y el cambio de la Universidad de Barcelona.

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Published

2016-07-01

How to Cite

Parra Dussan, C., & Herrera Nossa, C. (2016). The Importance of the Marrakech Treaty for Education. Estudios De Derecho, 73(162), 197–210. https://doi.org/10.17533/udea.esde.v73n162a08