Design of a didactic strategy to qualify written skills in university students with hearing impairment through the web in institutions of higher education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.329388

Keywords:

written language, inclusion, didactic design, hearing impairment, syntax

Abstract

En la actualidad el tema de inclusión de personas con discapacidad en el contexto universitario ha tenido gran acogida e inclusive se ha convertido en tema de política institucional, razón por la cual la mayoría de Instituciones de Educación Superior reconocen la importancia de aceptar personas con discapacidad en las aulas de clase. Sin embargo, según el DANE tan sólo el 1% de esta población logra tener el ingreso a la Educación Superior. Es por lo anteriormente expuesto que cobra importancia el diseño de una herramienta didáctica que permita cualificar las habilidades escritas en estudiantes sordos universitarios, haciendo uso de la web.

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Author Biographies

John Carrillo Fonseca, Minuto de Dios University Corporation

Principal Investigator, Psychologist, specialist in sexuality and family therapy. Master’s degree in education. PhD in education. Faculty of Business Sciences Minuto de Dios University Corporation. 

 

 

Myriam Soraya Suárez Rojas, Santo Tomas University

Co-Investigator, graduate in Education Sciences. Psychologist. Specialist in organizational psychology. Magister in education. Faculty of International Business Santo Tomás University.

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Published

2017-10-31

How to Cite

Carrillo Fonseca, J., & Suárez Rojas, M. S. (2017). Design of a didactic strategy to qualify written skills in university students with hearing impairment through the web in institutions of higher education. Uni-Pluriversidad, 17(1), 72–76. https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.329388

Issue

Section

RESEARCH REPORTS AND UNPUBLISHED ESSAYS