Enseñanza de la Geografía para el desarrollo sustentable en Chile.
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.5294Abstract
El presente artículo analiza diversos aspectos de la enseñanza de la geografía para el desarrollo sustentable en Chile. Actualmente, esta temática ha cobrado una gran importancia debido a los desequilibrios experimentados entre el desarrollo económico y la necesidad de conservación de los recursos naturales para las generaciones futuras. Se enfatiza el rol de la educación geográfica en la formación de actitudes acordes con los principios de la sustentabilidad ambiental. El trabajo se generó como fruto de la tesis de doctorado desarrollada en la Universidad Nacional de Cuyo, Argentina, mediante la cual se diseño un modelo para la enseñanza-aprendizaje del desarrollo rural sustentable desde la perspectiva geográfica. El creciente interés en la enseñanza de la geografía para el desarrollo sustentable está conectado al perfeccionamiento de profesores de geografía en el cual el uso de nuevas tecnologías es un componente valioso de esta nueva tendencia.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who have publications in this Journal accept the following terms:
- The content of each article is the responsibility of its authors
- The author(s) preserve(s) the moral rights over the article and transfer(s) the patrimonial rights to the University of Antioquia, which can publish it or distribute electronic copies, as well as include it in indexing services, directories or national and international Open Access data bases, under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND).
- The author(s) should sign a declaration of transfer of economic rights to the University of Antioquia, after the acceptance of the manuscript.
- Authors are allowed and advised to disseminate their work through the Internet (eg, institutional telematic archives or their website) before and during the submission process. That can produce interesting exchanges and increase citations of the published work.
- The author(s) has (have) the responsibility to arrange and get the necessary permissions to reproduce any material protected by copyright.