El pensamiento educativo de John Locke y la atención a la Educación Física
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.efyd.2990Keywords:
John Locke, physical education, moral education, intellectual education, empiricism.Abstract
The text «The educational thought in John Locke and the attention to the Physical Education» explains the John's thought Locke (1632-1704) in what refers to the education. In a first moment, the author's contextual and theoretical budgets are presented in connection with the concept of idea and the place of the experience. In a second moment, it is exposed, in a descriptive way, the education conception in John Locke, as Education 'Physics', 'Moral' and 'Intellectual'.Downloads
References
1. Abbagnano, Nicola; Visalbergghi, A. Historia de la pedagogía. México: Fondo de Cultura Económica, 2004. [1957] Traducido del italiano por José Hernández Campos.
2. Ayers, Michael Locke. Santa Fé de Bogotá: Norma, 1998. Traducido del inglés por Ángela Calvo de Saavedra.
3. Chateau, Jean. Los grandes pedagogos. México: Fondo de Cultura Económica, 2003 [1956]. Traducido del francés por Ernestina de Champourcín.
4. Duchesneau, Francois. John Locke. En: Chatelet, Francois. Historia de la Filosofía. Tomo H. Madrid: Espasa-Calpe, 1984 p. 213-237.
5. Ferrater Mora, José. Diccionario de filosofía Barcelona: Ariel, 2002 [1994].
6. Locke, John. Pensamientos sobre la educación. Madrid: Akal, S.A., 1986 [1693] Traducido del inglés por La Lectura y Rafael Lasaleta.
7. Locke, John. Ensayo sobre el entendimiento humano. México, D.F.: Fondo de Cultura Económica, 1999 [ 1690]. Traducido del inglés por Edmundo O'Gorman.