Teaching Research and Production of Qualitative Health Iberoamerican Culture: An Academic or Ethical Necessity?

Authors

  • María del C. Chapela M. National Autonomous University of Mexico
  • Diana P. Molina B. University of Antioquia

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.rfnsp.v33s1a05

Abstract

Un debate en nuestra comunidad cualitativa no tiene la intención de ganar una posición, vencer al otro, humillarlo o demostrar que alguien tiene un saber superior. Un debate en nuestra comunidad tiene la finalidad de construir juntos ideas, problemas, intereses, preocupaciones, posibilidades. Se trata de aprender algo después de reflexionarlo con elementos empíricos, teóricos, de argumentación lógica basadas en nuestra experiencia y en nuestras motivaciones.

|Abstract
= 106 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 66 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 16 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

María del C. Chapela M., National Autonomous University of Mexico

PhD in Social Sciences, University of London; PhD in Collective Health Sciences, Metropolitan Autonomous University, Xochimilco, Master of Community Medicine, Edinburgh University (UK); Degree as a medical surgeon, National Autonomous University of Mexico.

Diana P. Molina B., University of Antioquia

Master in Public Health and Psychologist, University of Antioquia, Medellín, Colombia.

Published

2015-10-05

How to Cite

1.
Chapela M. M del C, Molina B. DP. Teaching Research and Production of Qualitative Health Iberoamerican Culture: An Academic or Ethical Necessity?. Rev. Fac. Nac. Salud Pública [Internet]. 2015 Oct. 5 [cited 2025 Feb. 2];33(S1):S38-S41. Available from: https://revistas.udea.edu.co/index.php/fnsp/article/view/24530