A learning net from the didactics of math
Keywords:
Research in math, learning net consolidation, math didactic, communication and information technologies (TIC)Abstract
In this article the design of an inter-institutional research is presented. It started in April 2006 and it was carried out by The Group of Mathematical Education, University of El Valle, and by the Group of Experimental Sciences and Math Education (GECEM) of the University of Antioquia. The research brings together math teachers from eight educational institutions in both departments and aims at determining the theoretical and methodical aspects which would allow to consolidate a learning net between these teachers.
How to reference this article:
Angulo Delgado, Fanny, "Una red de aprendizaje desde la didáctica de las matemáticas", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVIII, núm. 45, (mayo-agosto), 2006, pp. 51-60.
Received: april 2006
Accepted: may 2006
Downloads
References
Castrillón, G., 2003, "Hacia la conformación de comunidades en educación a través de la formación permanente de docentes", Instituto de Educación y Pedagogía, Universidad del Valle, documento interno.
Gutiérrez, J., 1999, "El proceso de investigación cualitativa desde el enfoque interpretativo y de la investigación-acción", en: Buendía, L.; González, D.; Gutiérrez, J. y Pegalajar, M., eds., Modelos de análisis de la investigación educativa, Sevilla, ALFAR.
Harasim, L.; Hiltz, S.; Turoff, M. y Teles, L., 2000, Redes de aprendizaje. Guía para la enseñanza y el aprendizaje en red, Barcelona, Gedisa.
Janesick, V. J., 2000, "The Choreography of Qualitative Research Design", en: Handbook of Qualitative Research, s. c., Sage Publications.
Ministerio de Educación Nacional, 2004, "Tecnología informática: innovación en el currículo de matemáticas de la educación básica secundaria y media de Colombia", Bogotá, Proyecto "Incorporación de nuevas tecnologías al currículo de matemáticas en Colombia".
Rojano, T., 2003, "Incorporación de entornos tecnológicos de aprendizaje a la cultura escolar: proyecto de innovación educativa en matemáticas y ciencias en escuelas secundarias públicas de México", Revista Iberoamericana de Educación, núm. 33, pp. 135-165.
Wertsch, J., 1993, Voces de la mente, Madrid, Visor.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional