The emergence of a new order of knowledge to manage the training of civil engineers

Authors

  • Edgar Antonio Vargas Castro Pilot University of Colombia

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.26825

Keywords:

management, training, research, re-signifying, objects

Abstract

Knowledge management in the preparation of civil engineers requires essential and interdisciplinary research on science, methods, and knowledge, in order to re-signify its relevance and curricular flexibility with “objects” of knowledge, study, and learning. This might be done by forging “objects” as emerging and unavoidable realities for the development of engineering based on the formalization of existing problems.

|Abstract
= 216 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 110 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Edgar Antonio Vargas Castro, Pilot University of Colombia

Civil engineer from Gran Colombia University. Specialist in Innovation and University Pedagogy, Master in Urban Management from the Pilot University of Colombia. Teacher of Plant at the Pilot University of Colombia. Processes in charge: Curricular management and publications.

References

BERI, C. Y. (2006). Aproximaciones a la compleja trama entre interdisciplina y formación universitaria. 1 , 14 - 17.

Bloom, L. A. (10 de mayo de 2015). www.eduteka.org. Obtenido de http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.ph3www.wordreference. com/definicion/contexto

CESAL, R. I. (2014). Estrategias docentes para la formación interdisciplinar en educación superiro. Sistematización de experiencias y buenas prácticas de docentes universitarios. México: REDIC INNOVA CESA

COLOMBIA, U. P. (2013). Modelo institucional bajo el enfoque de competencias. Bogota: UNIVERSIDAD PILOTO DE COLOMBIA.

COLOMBIA, U. P. (2002). PROYECTO EDUCATIVO INSTITUCIONAL . BOGOTA: UNIVERSIDAD PILOTO DE COLOMBIA.

DIAZ, N. V. (2009). Metodología de la investigación científica y bioestadística . Santiago: Andrés Bello.

FOLLARI, R. (mayo 23 de 2015 de Abril de 2006). dimensionesdhd.cifasis-cnicet.gov.ar. Obtenido de http://dimensionesdhd.cifasis-cnicet.gov.ar/pluginfile.php/921/mod_resource/content/1/11_follari_st. pdf

AVERIANA, P. U. (30 de Octubre de 2012). Pro-yecto educativo del Programa de ingeniería Civil. Obtenido de www.javerianacali.edu.co: http://www.javerianacali.edu.co/sites/uc/files/proyecto_educativo_de_ingenieria_civil.pdf

JEANNETTE, B. R. (2015). DOCUMENTO BASE MAESTRIA EN GESTION DE INFRAESTRUCTURA PARA EL DESARROLLO. Bogota: Programa de ingeniería civil.

JEANNETTE, B. R. (2014). Documento maestro Maestría en gestión de infraestructura para el desarrollo. Bogotá: Programa de Ingeniería Civil.

MARTIN, C. F. (2010). LAS OBRAS PUBLICAS: ¿QUE FALLA? ¿LA INGENIERÍA O EL MODELO DE CONTRATACION? . INFRAESTRUCTURA & DESARROLLO. CMARA COLOMBIANA DE LA INFRAESTRUCTURA. , 4.

MOJICA, F. J. (2005). La construcción del futuro: concepto y modelo de prospectiva estratégica, territorial y tecnológica. CIENCIA Y TECNOLOGÍA , 322.

SPINDOLA, A. M. (2013). DUCACIÓN SUPERIOR EN AMERICA LATINA. BILBAO ESPAÑA: UBLICACIONES DE LA UNIVERSIDAD DE DEUSTO.

VASQUEZ, J. (2009). La prospectiva: conceptos, m 'todos y aplicaciones. Cali: Universidad del valle.

Published

2016-05-26

How to Cite

Vargas Castro, E. A. (2016). The emergence of a new order of knowledge to manage the training of civil engineers . Uni-Pluriversidad, 15(2), 85–96. https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.26825

Issue

Section

RESEARCH REPORTS AND UNPUBLISHED ESSAYS