LA SISTEMATIZACIÓN: UNA OPCIÓN INVESTIGATIVA PARA EL EDUCADOR FÍSICO COMO GESTOR SOCIAL

Authors

  • Julia Adriana Castro Carvajal Docente Universitaria

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.efyd.3395

Abstract

We outline a theroretical frame for the systematization as a litle known knowledge practice in the field of physical education. And, since the systematization allows a linking between practice -which is tlie physical education teacher normal environment- and theory, we also show the achievements which the physical education teacher would bring about.
|Abstract
= 1573 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 522 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Julia Adriana Castro Carvajal, Docente Universitaria

Docente del Instituto de Educación Física de la Universidad de Antioquia

References

1. Cinde. "Sistematización y diseminación de experiencias educati vas innovadoras". Módulo 9, serie postgrado, área de educación, Medellín, 1995.

2. Marino, Germán y Lola Cendales. "Anotaciones acerca de la sistematización". En: Aportes No. 32. Dimensión educativa, Santafé de Bogotá, 1994.

3. Martinic, Sergio. "Algunas categorías de análisis para la sistematización". Cideílacso, Santiago de Chile, documento No. 3, 1984.

4. Palma, Diego. La sistematización como estrategia de conocimiento en la educación popular". El estado de la cuestión en América Latina. Papeles del Ceaal. No. 3, Santiago de Chile, 1992.

5. Ramírez, Jorge. "La sistematización, espejo del maestro innovador. Cuadernos de reflexión educativa, 1991.

6. Schon, Donald. La formación de profesionales reflexivos. Editorial Paidós, Barcelona, 1992.

7. Zúñiga, Ricardo y Ximena Valdez. "Cómo piensan los profesionales en la acción". Traducción de Schon: The reflective practicioner, en: Apuntes para trabajo social. No. 16.

Published

2010-01-18

How to Cite

Castro Carvajal, J. A. (2010). LA SISTEMATIZACIÓN: UNA OPCIÓN INVESTIGATIVA PARA EL EDUCADOR FÍSICO COMO GESTOR SOCIAL. Educación Física Y Deporte, 20(1), 107–113. https://doi.org/10.17533/udea.efyd.3395

Issue

Section

Research articles

Most read articles by the same author(s)