Towards a new educational culture
Keywords:
History of the School of Education of Universidad de Antioquia, formation of educating professionals, pedagogy in Colombia, comprehension, trust, educational researchAbstract
This article lays out some features of the academic history of the School of Education of Universidad de Antioquia, which the author proposes as horizon for future development of pedagogy and perspective for the formation of educating professionals in Colombia, and neighboring countries.
How to reference this article:
FLÓREZ OCHOA, Rafael, “Hacia una nueva cultura educativa”, Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVIII, núm. 44, (enero-abril), 2006, pp. 61-69.
Received: february 2006
Accepted: may 2006
Downloads
References
BERNSTEIN, Basil, 1988, Class, Codes and Control, Londres, Routledge and Paul Keagan [Véase en español una selección de textos publicada en 1990 por Mario Diaz, bajo el título La construcción social del discurso pedagógico, Bogotá, Prodic-El Griot].
FLÓREZ, Rafael, 2005, Pedagogía del conocimiento, Bogotá, McgrawHill.
FLÓREZ, R. y BATISTA, E., 1982, El pensamiento pedagógico de los maestros de Medellín, Medellín, Universidad de Antioquia.
ILLICH, Ivan, 1968, La escuela, esa vieja y gorda vaca sagrada, Mexico, CIDOC.
LUHMAN, N., 1996, Confianza, México, Antropos.
MATURANA, H., 1981, “Autopoiesis”, en: ZELENY, Milan, comp., Autopoiesis: a Theory of Living Organization, Nueva York, North Holland Publishers.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional