El Manual Escolar: Pedagogía y Formas Narrativas.
Abstract
EL MANUAL ESCOLAR: PEDAGOGÍA Y FORMAS NARRATIVAS
En
THE
In this article three moments of teaching are analyzed; the appearance of the manual as a technical writing instrument which simplifies or reduces
doctrines; the manual as a mechanical art, a method of methods; and the manual as a school textbook, a text among other texts, whose concern is
not representing a doctrine or a method anymore, hut education in general.
wBBm
LE MANUEL SCOLAIRE: PÉDAGOGIE ET PARCOURS NARRATIFS
Nous présentons dans ce travail une analyse de trois moments de l'enseignement: la surgie du manuel scolaire comme
instrument technique d'écriture qui simplifie ou réduit les doctrines; le manuel en tant qu'art méchanique, méthodes de
méthodes el le manuel, texte scolaire, texte parmi d'autres textes dont la préoecupation n'est plus celle de représenter une
doctrine ou une méthodc mais l'éducation en general. ¡
Manuales escolares, enseñanza
QUICENO,
este artículo se analizan tres momentos de la enseñanza: la aparición del manual como instrumento técnico de escritura que simplifica o reducelas doctrinas; el manual como arte mecánico, método de métodos, y el manual como texto escolar, texto entre otros textos, cuya preocupación ya no
es representar una doctrina o un método, sino la educación en general.
SCHOOL MANUAL: PEDAGOGY AND NARRATIVE WAYSDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional