A research experience on inclusive educatio
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18617Keywords:
inclusive education, teachers education, educational policiesAbstract
This article discusses a research experience on inclusive education as part of the Equity and Human Development research line of Senderos group from 2008 to 2012. It shows the processes of inclusive education of teachers and other educational agents in Colombia, as well as this group’s conceptual approaches and contributions to the educational policies on inclusive education during this period.
Downloads
References
Agudelo Álzate, Gloria Cecilia (2011). Diplomado en Estrategias de Atención a la Diversidad. Informe final. Medellín: Alcaldía de Medellín, Secretaria de Educación, Programa Buen Comienzo, Fundación Saldarriaga Concha y Tecnológico de Antioquia.
Booth, Tony y Ainscow, Mel (2002). Indice de inclusión. Desarrollando el aprendizaje y la participación en las escuelas. Santiago: Orealc, Unesco.
Correa Álzate, Jorge Iván (2008). Diplomado en Educación Inclusiva. Fase de contextualización. Medellín: Tecnológico de Antioquia.
Correa Álzate, Jorge Iván (2009). Diplomado en Educación Inclusiva. Etapa 3, de profundización. Medellín: Tecnológico de Antioquía.
Correa Álzate, Jorge Iván (2009). Línea Equidad y Desarrollo Humano. Medellín: Tecnológico de Antioquía.
Correa Álzate, Jorge Iván (2010). Poblaciones en situación de discapacidad o vulnerabilidad. Medellín: Tecnológico de Antioquia.
Correa Álzate, Jorge Iván, Zapata Ospina, Beatriz, Bedoya Sierra, Margarita y Madrid Vélez, María Elena (2010). Experiencias significativas en primera infancia e inclusión. Medellín: Tecnológico de Antioquia.
Correa Álzate, Jorge Iván (2012). «Atención a la diversidad yexperiencias en inclusión». En: Correa álzate, Jorge Iván, Zapata Ospina, Beatriz y Bedoya Sierra, Margarita (2012). Miradas a la infancia. Socialización de producción académica, pp. 41-84. Medellín: Tecnológico de Antioquia.
Correa álzate, Jorge Iván y Miranda Figueroa, Ruth Estella (2010). «Informe general de procesos de la Unidad de Atención Integral» (UAI). Medellín: Secretaria de Educación del Municipio de Medellín, Tecnológico de Antioquia.
Lizón Restrepo, Luis Alberto y Correa Álzate, Jorge Iván (2010). «Formación en el mejoramiento de los procesos de aula y de la gestión escolar inclusiva». Informe. Medellín: Fundación Mamonal y Tecnológico de Antioquia.
Ministerio de Educación Nacional (MEN) y Tecnológico de Antioquia (2010). Programa de Educación Inclusiva con Calidad «Formador de formadores». Informe Final. Medellín: Ministerio de Educación Nacional (MEN) y Tecnológico de Antioquia.
Nussbaum, Martha (2007). Las fronteras de la justicia. Barcelona: Paidós.
Stein, Michael Ashley (2007). «Disability Human Rights». En: California Law Review, Vol. 95. Berkeley: University of California.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who have publications in this Journal accept the following terms:
- The content of each article is the responsibility of its authors
- The author(s) preserve(s) the moral rights over the article and transfer(s) the patrimonial rights to the University of Antioquia, which can publish it or distribute electronic copies, as well as include it in indexing services, directories or national and international Open Access data bases, under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND).
- The author(s) should sign a declaration of transfer of economic rights to the University of Antioquia, after the acceptance of the manuscript.
- Authors are allowed and advised to disseminate their work through the Internet (eg, institutional telematic archives or their website) before and during the submission process. That can produce interesting exchanges and increase citations of the published work.
- The author(s) has (have) the responsibility to arrange and get the necessary permissions to reproduce any material protected by copyright.