A research experience on inclusive educatio

Authors

  • Juan Pablo Suárez Vallejo Antioquia Institute of Technology

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18617

Keywords:

inclusive education, teachers education, educational policies

Abstract

This  article  discusses  a  research  experience  on  inclusive  education  as  part  of  the  Equity  and  Human Development research line of Senderos group from 2008 to 2012. It shows the processes of inclusive education of teachers and other educational agents in Colombia, as well as this group’s conceptual approaches and contributions to the educational policies on inclusive education during this period.

|Abstract
= 478 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 390 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Juan Pablo Suárez Vallejo, Antioquia Institute of Technology

Magister in Education. Coordinator of the Equity and Human Development line of the Senderos group. Occasional teacher of the Tecnológico de Antioquia, University Institution. Member of the group History of Pedagogical Practice.

References

Agudelo Álzate, Gloria Cecilia (2011). Diplomado en Estrategias de Atención a la Diversidad. Informe final. Medellín: Alcaldía de Medellín, Secretaria de Educación, Programa Buen Comienzo, Fundación Saldarriaga Concha y Tecnológico de Antioquia.

Booth, Tony y Ainscow, Mel (2002). Indice de inclusión. Desarrollando el aprendizaje y la participación en las escuelas. Santiago: Orealc, Unesco.

Correa Álzate, Jorge Iván (2008). Diplomado en Educación Inclusiva. Fase de contextualización. Medellín: Tecnológico de Antioquia.

Correa Álzate, Jorge Iván (2009). Diplomado en Educación Inclusiva. Etapa 3, de profundización. Medellín: Tecnológico de Antioquía.

Correa Álzate, Jorge Iván (2009). Línea Equidad y Desarrollo Humano. Medellín: Tecnológico de Antioquía.

Correa Álzate, Jorge Iván (2010). Poblaciones en situación de discapacidad o vulnerabilidad. Medellín: Tecnológico de Antioquia.

Correa Álzate, Jorge Iván, Zapata Ospina, Beatriz, Bedoya Sierra, Margarita y Madrid Vélez, María Elena (2010). Experiencias significativas en primera infancia e inclusión. Medellín: Tecnológico de Antioquia.

Correa Álzate, Jorge Iván (2012). «Atención a la diversidad yexperiencias en inclusión». En: Correa álzate, Jorge Iván, Zapata Ospina, Beatriz y Bedoya Sierra, Margarita (2012). Miradas a la infancia. Socialización de producción académica, pp. 41-84. Medellín: Tecnológico de Antioquia.

Correa álzate, Jorge Iván y Miranda Figueroa, Ruth Estella (2010). «Informe general de procesos de la Unidad de Atención Integral» (UAI). Medellín: Secretaria de Educación del Municipio de Medellín, Tecnológico de Antioquia.

Lizón Restrepo, Luis Alberto y Correa Álzate, Jorge Iván (2010). «Formación en el mejoramiento de los procesos de aula y de la gestión escolar inclusiva». Informe. Medellín: Fundación Mamonal y Tecnológico de Antioquia.

Ministerio de Educación Nacional (MEN) y Tecnológico de Antioquia (2010). Programa de Educación Inclusiva con Calidad «Formador de formadores». Informe Final. Medellín: Ministerio de Educación Nacional (MEN) y Tecnológico de Antioquia.

Nussbaum, Martha (2007). Las fronteras de la justicia. Barcelona: Paidós.

Stein, Michael Ashley (2007). «Disability Human Rights». En: California Law Review, Vol. 95. Berkeley: University of California.

Published

2014-02-25

How to Cite

Suárez Vallejo, J. P. (2014). A research experience on inclusive educatio. Uni-Pluriversidad, 13(3), 52–60. https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18617

Issue

Section

RESEARCH REPORTS AND UNPUBLISHED ESSAYS

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.