The Implication in the Research Process

Authors

  • Benno de Keijzer University of Veracruz
  • Carolina Martínez Metropolitan Autonomous University
  • Fernando Peñaranda University of Antioquia

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.rfnsp.v33s1a24

Abstract

Este debate comienza a nacer como tema en el congreso en Fortaleza (2010) al mencionarse en varias ponencias, pero sin aparecer explícitamente en el programa. Los dinamizadores del debate, junto con Connie Chapela y Carlos Calderón, decidimos impulsarlo como tema de mesa en Lisboa (2012) y como debate en Medellín (2014). Este reto lo abordamos desde tres visiones: desde el compromiso moral, desde una mirada antropológica y desde una aproximación psicoanalítica.

|Abstract
= 190 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 59 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 19 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Benno de Keijzer, University of Veracruz

PhD. in Community Mental Health, University of Veracruz, Master in Social Anthropology, National School of Anthropology and History. Mexico.

Carolina Martínez, Metropolitan Autonomous University

Doctor of social sciences with a specialty in population studies. Department of Health Care, Metropolitan Autonomous University-Xochimilco; teacher in social medicine; medical surgeon.

Fernando Peñaranda, University of Antioquia

PhD. in social sciences, children and youth, University of Manizales, Master in Public Health, University of Antioquia, Master in Educational and Social Development, International Center for Education and Human Development. National Faculty of Public Health, University of Antioquia. Colombia.

References

(1). Devereux G. De la ansiedad al método en las ciencias del comportamiento. México: Siglo XXI; 1994.

(2). Lourau R. El análisis institucional. Buenos Aires: Amorrortu; 1975.

Published

2015-10-27

How to Cite

1.
de Keijzer B, Martínez C, Peñaranda F. The Implication in the Research Process. Rev. Fac. Nac. Salud Pública [Internet]. 2015 Oct. 27 [cited 2025 Jan. 31];33(S1):S133-S135. Available from: https://revistas.udea.edu.co/index.php/fnsp/article/view/24708

Most read articles by the same author(s)