The Integration of the Transversal Theme in the Teaching of Documentation for Translators
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.mut.2424Keywords:
documentación, terminología, transversalidad, pedagogía de la traducciónAbstract
This study is based on the teaching of documentation practice for translators. The concept of cross curricular theme has been considered here in its meaning as a subject field being the support for documentation competence in the translation student, and not in its popular conception, i.e., as cross curricular issues related to social problems present on the curriculum subjects (Muñoz de LaCalle, 1997). Documentation competence is essential for translation work; it can be defined as the adequate management of organization, processing and information retrieval techniques (Pinto 1999). Since the translator should know the objectives, functions, text adaptation, terminological adequacy, and customers' needs, information literacy becomes critical. Thus, the cross curricular theme plays an important role in the teaching of documentation. This study describes the didactic experience of the Documentation & Terminology subject offered to Modern Languages students at the University of Los Andes (Venezuela). New objectives and contents are proposed for course replication in other similar courses.
|Abstract = 242 veces
|
PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 346 veces|
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2009-11-24
How to Cite
Márquez, M. J. (2009). The Integration of the Transversal Theme in the Teaching of Documentation for Translators. Mutatis Mutandis. Revista Latinoamericana De Traducción, 2(2), 346–366. https://doi.org/10.17533/udea.mut.2424
Issue
Section
Artículos de divulgación
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- La revista es el titular de los derechos de autor de los artículos, los cuales estarán simultáneamente sujetos a la Licencia de reconocimiento no comercial sin obra derivada de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada.