The school of the enchanted mountain (Homage to the centennial of the work of Thomas Mann)

Authors

  • Rafael Flórez Ochoa

Keywords:

Thomas Mann, german school

Abstract

This article summarizes the pedagogical thought of the great lettered Thomas Mann who characterizes the German School of the early 20th century. Using the same literary texts as the author, the evident romantic dilemma between the natural man and the civilized man still lasts in the contemporary pedagogical thought.

How to reference this article:

Flórez Ochoa, Rafael , "La escuela de la montaña encantada (Homenaje al centenario de la obra literaria de Thomas Mann)", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVIII, núm. 46, (septiembre-diciembre), 2006, pp. 241-251.

Received: october 2006

Accepted: november 2006

|Abstract
= 369 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 68 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rafael Flórez Ochoa

Profesor jubilado de la Facultad de Educación de la Universidad de Antioquia.

References

Mann, Thomas, 1993, La montaña mágica, Barcelona, Plaza y Janés.

____________ , 1963, Los Buddenbrook, en: Obras completas, tomo 2, Barcelona, Plaza y Janés.

____________ , 1971, Relato de mi vida, Barcelona, Salvat.

Published

2010-09-10

How to Cite

Flórez Ochoa, R. (2010). The school of the enchanted mountain (Homage to the centennial of the work of Thomas Mann). Revista Educación Y Pedagogía, 18(46), 241–251. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/revistaeyp/article/view/6960

Issue

Section

Artículos