La lengua extranjera en la universidad. Estudio puntual en la Facultad de Medicina de la Universidad de Antioquia
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.12167Abstract
En este artículo presentamos datos de
un estudio puntual sobre comprensión
de lectura en Inglés, en estudiantes
que ingresan a la Facultad de Medicina de la
Universidad de Antioquia, y una comparación
preliminar con estudiantes de los semestres II
y VII, que ya han tomado uno y tres cursos de
Inglés respectivamente. Además, con base en
una encuesta demográfica se intentan algunas
asociaciones que parecen indicar que existe un
cierto determinismo social al respecto.
Finalmente se discute el tema de la competencia
lectora en una segunda lengua, su obligatoriedad
en la universidad y las implicaciones
presentes y futuras.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who have publications in this Journal accept the following terms:
- The content of each article is the responsibility of its authors
- The author(s) preserve(s) the moral rights over the article and transfer(s) the patrimonial rights to the University of Antioquia, which can publish it or distribute electronic copies, as well as include it in indexing services, directories or national and international Open Access data bases, under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND).
- The author(s) should sign a declaration of transfer of economic rights to the University of Antioquia, after the acceptance of the manuscript.
- Authors are allowed and advised to disseminate their work through the Internet (eg, institutional telematic archives or their website) before and during the submission process. That can produce interesting exchanges and increase citations of the published work.
- The author(s) has (have) the responsibility to arrange and get the necessary permissions to reproduce any material protected by copyright.