Internet en la didáctica de las lenguas extranjeras: un paso adelante

Authors

  • Montserrat Casanovas Català Universidad de Antioquia

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.ikala.3209

Keywords:

internet, teaching of foreign languages, TICs

Abstract

In the last few years the number of teachers using Technology Enhanced Language Learning (TELL) has increased and numerous articles have been written about the role of technology in foreign language teaching. The most rapidly developing innovations in the area of TELL are happening in relation to the Internet, used not only as a learning tool but also as a real field of language learning with varied, exponentially expanding resources.The purpose of this contribution is to explore the role that the Information and Comunication Technologies (ICT) have and will have in the way foreign languages are taught and learnt.

Received: 06-06-02/ Accepted: 28-08-02

How to reference this article:

Casanovas Català, M. (2002). Internet en la didáctica de las lenguas extranjeras: un paso adelante. Íkala. 7(1), pp. 53 – 60 

|Abstract
= 157 veces | PDF
= 82 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Montserrat Casanovas Català, Universidad de Antioquia

Montserrat Casanovas Catalá es Doctora en Lengua Española (Universidad de Lleida), profesora titular del Departamento de Didácticas Específicas de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Lleida.

References

Bartolomé Piña, A., 1996, “Preparando para un nuevo modo de conocer”, Edutec. Berwald,

J. P., 1987, “Teaching foreign languages with realia and other authentic materials”, ERIC Clearinghouse on Languages and Linguistics. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 289 367) Washington, DC.

Casanovas Catalá, M., 2001, “El currículum de inglés: algunas propuestas desde las tecnologías digitales”, Aula de Innovación Educativa, 105, 21- 24. Castells, M., 1996, The Rise of the Network Society, Cambridge, Mass., Blackwell. ________, 1997, La era de la información. Economía, sociedad y cultura. Vol. 1. La sociedad red, Madrid, Alianza.

Dudeney, G., 2000, The Internet and the language classroom, Cambridge, Cambridge University. Figueras, N. et al., 2000, “English and the new technologies”, APAC of News (Proceedings of ELT Convention 2000), 39.

Grabe, M. y Grabe, C., 1992, Integrating technology for meaningful learning, Boston, Houghton Mifflin.

Guitert, M., 2001, “Los entornos de enseñanza y aprendizaje virtuales en las puertas del siglo XXI”, 35-50.

Lévy, P., 1997, Cyberculture, Luxembourg, Éditions Odile Jacob/Éditions du Conseil de l’Europe.

Monereo, C., 2001, “Ser estratégico y autónomo aprendiendo”, Aula de Innovación Educativa, 100, 5-9.

Smith, B., 1997, "Virtual Realia", The Internet TESL Journal, 3, (7), jul., URL: http:// www.aitech.ac.jp/~iteslj/Articles/SmithRealia.html

Trenchs Parera, M., 1998a, E-mails a una mestra. Correu electrònic i aprenentatge de llengües. Lleida: Pagès Editors.

______, 1998b, “Computers and communication in the classroom: learning to write in a foreign language”, Revista Española de Lingüística Aplicada, 13.

______, 2001. Nuevas tecnologías para el autoaprendizaje y la didáctica de lenguas. Lleida: Milenio.

Warschauer, Mark/Healy, Deborah, 1998, “Computers and language learning: an overview”, Language Teaching, 31, S.57-71.

Downloads

Published

2002-12-09

How to Cite

Casanovas Català, M. (2002). Internet en la didáctica de las lenguas extranjeras: un paso adelante. Íkala, Revista De Lenguaje Y Cultura, 7(1), 53–60. https://doi.org/10.17533/udea.ikala.3209

Issue

Section

Articles