Reflections upon pedagogy in René Descartes' La recherche de la vérité para la lumière naturelle

Autor/innen

  • Andrés Klaus Runge Universidad de Antioquia

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.ikala.8560

Schlagworte:

human formation, pedagogy, human reason, Cartesian doubt, critical reflection.

Abstract

The author looks at pedagogical activity (both education and intellectual growth generally) from the standpoint of Descartes' “Search for Truth Through Natural Light”, drawing particularly on the French philosopher's system of "Cartesian doubt" as an analytical tool. The foundation of critical reflection is founded on the correct use of human reason: an individual process which is nevertheless dependent on dialogue.

|Abstract
= 103 veces | PDF (ENGLISH)
= 60 veces|

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Autor/innen-Biografie

Andrés Klaus Runge, Universidad de Antioquia

Licenciado en Inglés - Español de la Universidad de Antioquia y doctorando en pedagogía de la Universidad Libre de Berlín.

Literaturhinweise

DESCARTES. René. La Recherche de la Vérité par la Lumière Naturelle. Würzburg:

Kónigshausen u. Neumann. 1989. Este libro consiste en una edición trilingüe (francés, latín y alemán) preparada e introducida por G. Schmidt.

DELEUZE, Gilíes, GUATTARI, Félix. Qu’est-ce que la philosophie? Minuit, 1991.

OELKERS, JUrgen, TENORTH, II. Pádagogisches Wissen ais Orietierung und ais Problem. En: OELKERS. JUrgen. TENORTH. H.. Elmar eds. Pádagogisches Wissen. Wcinhcim: Base!: Beltz. 1993.

Downloads

Veröffentlicht

2001-04-08

Zitationsvorschlag

Klaus Runge, A. (2001). Reflections upon pedagogy in René Descartes’ La recherche de la vérité para la lumière naturelle. Íkala, Revista De Lenguaje Y Cultura, 6(1-2), 17–29. https://doi.org/10.17533/udea.ikala.8560

Ausgabe

Rubrik

Articles

Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in