Towards research practice at the School of Languages. An alternative

Authors

  • Paula Andrea Montoya Universidad de Antioquia

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.ikala.3187

Keywords:

translating practice, research practice, translatology

Abstract

This article expounds a proposal for a research practice in the School of Languages at the Universidad de Antioquia, carried out by the Translatology Research Group. The purpose of this proposal is that students and lecturers commit themselves to research, which is the fundamental aim of the School of Languages. This research aims to improve the quality of education, and with their work as professional translators, encourages them to reflect on theory, methodology and evaluation.

Received: 19-06-03 / Accepted: 28-08-03

How to reference this article:

Montoya, P. A. (2003). Por una práctica investigativa en la Escuela de Idiomas: una alternativa. Íkala. 8(1), pp. 239 – 247 

|Abstract
= 90 veces | PDF
= 48 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Paula Andrea Montoya, Universidad de Antioquia

Traductora Inglés-Francés-Español.  Profesora de cátedra, Sección Servicios Escuela de Idiomas, Universidad de Antioquia.

References

Delisle, Jean y Judith Woodsworth, Les traducteurs dans l’histoire, Canadá, Les Presses de L’Université d’Ottawa, 1995.

________, Los traductores en la historia, (Traducción al español, en prensa, del Grupo de Investigación en Traductología de la Escuela de Idiomas. Próximo a aparecer en el 2004, publicado por la Editorial de la Universidad de Antioquia), 1995.

Pulido, Martha, Filosofía e historia en la práctica de la traducción, Medellín, Editorial Universidad de Antioquia, 2003.

Martínez Melis, Nicole y Amparo Hurtado Albir, 2001, “Assessment in Translation Studies: Research Needs”, Meta, Translators’ Journal, 46, (2), Montréal.

Delisle, Jean y Gilbert Lafond, CD-room Histoire de la traduction, Ottawa, Université d’Ottawa, 2002.

Downloads

Published

2003-12-07

How to Cite

Montoya, P. A. (2003). Towards research practice at the School of Languages. An alternative. Íkala, Revista De Lenguaje Y Cultura, 8(1), 239–247. https://doi.org/10.17533/udea.ikala.3187

Issue

Section

Articles