Presentation: From Pedagogical Knowledge to Scientific Thought and Academic Production: A Project with Elementary and Middle School Teachers in Colombia
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n2a10Keywords:
pedagogical knowledge , scientific thought, primary education, language teachers, middle school education, academic productionDownloads
Metrics
References
Carr, W. (2000). Una teoría para la educación. Hacia una investigación crítica. Morata.
Díaz López, S., Barreira, C., & Pinheiro, M. D. R. (2015). Evaluación del programa Todos a Aprender: resultados de la evaluación de contexto. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 10(10), 55-59. https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.10.360
Herrera, J. D., & Martínez Ruiz, Ángela. (2018). El saber pedagógico como saber práctico. Pedagogía y Saberes, (49), 9-26. https://doi.org/10.17227/pys.num49-8167
Colombia, Ministerio de Educación Nacional (MEN). (1994). Ley general de educación. MEN. https://www.mineducacion.gov.co/1621/articles-85906_archivo_pdf.pdf
Organización de las Naciones Unidas (ONU) (2020). Informe de políticas: La educación durante la COVID-19 y después de ella. https://www.un.org/sites/un2.un.org/files/policy_brief_-_education_during_covid-19_and_beyond_spanish.pdf
Richards, J. y Lockhart, H. (1998). Estrategias de reflexión sobre la enseñanza de idiomas. Cambridge University Press.
Ruiz, E., & Estrevel, L. (2010). Vigotsky: la escuela y la subjetividad. Pensamiento Psicológico, 8(15), 135-145. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=80115648012
Stenhouse, L. (1991). La investigación como base de la enseñanza. Ediciones Morata.
Universidad de los Andes (febrero, 2021). Abierta la convocatoria “La investigación en la escuela y el maestro investigador de Colombia”. Facultad de Educación. https://educacion.uniandes.edu.co/es/noticias/convocatoria-investigacion-escuela-maestro-investigador-colombia#:~:text=La%20Convocatoria%20%22La%20investigaci%C3%B3n%20en,se%20desempe%C3%B1en%20en%20establecimientos%20educativos

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.