Vol. 22 No. 2

					View Vol. 22 No. 2
Published: 2017-05-31

Introduction

  • Presentación

    Luz Mery Orrego
    173-175
    |Abstract
    = 140 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 138 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 30 veces| | UNTITLED (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a01
  • En memoria de Beatriz Aguirre

    Paula Echeverri
    177
    |Abstract
    = 139 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 58 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.328005
  • Beatriz Aguirre: El canto de los pájaros

    Pablo Montoya
    177-179
    |Abstract
    = 98 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 52 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.328006

Empirical Studies

  • Coherence and Cohesion in EFL Students’ Writing Production: The Impact of a Metacognition-based Intervention

    Mark Briesmaster, Paulo Etchegaray
    183-202
    |Abstract
    = 1697 veces | PDF
    = 1046 veces| | HTML
    = 117 veces| | XHML
    = 28 veces| | APPENDICES
    = 0 veces| | AUTHORS
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a02
  • Beliefs about Foreign Language Learning at University Level

    Juan Fernando Gómez Paniagua
    203-219
    |Abstract
    = 2200 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 860 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 262 veces| | TABLAS Y FIGURAS (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | CERTIFICATE OF STUDENTS (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | CARTA AVAL (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | CARTA DIRECC (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a03
  • Attitudes Associated to Types of Clauses in Texts of History. An Appraisal Theory Approach

    Luz Elena Herrero Rivas
    221-236
    |Abstract
    = 279 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 211 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 32 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a04
  • Influence of the “Sex” Variable in High School Students’ Lexical Availability at Pinar del Río, Cuba

    Carmen Rosa Pacheco, Juan Silvio Cabrera, Iselys González López
    237-253
    |Abstract
    = 343 veces | PDF
    = 202 veces| | HTML
    = 128 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a05
  • Social Representations of Teachers on Social Media-mediated Formative Assessment

    Danny Torres
    255-268
    |Abstract
    = 544 veces | PDF
    = 380 veces| | HTML
    = 31 veces| | ANEX
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a06

Theoretical Articles

Methodological Articles

  • Negative transfer from Spanish to English in vowels /ʌ/ and /æ/

    Luis Cid
    287-309
    |Abstract
    = 597 veces | PDF
    = 300 veces| | HTML
    = 584 veces| | TRANSFERENCIA FONÉTICO-FONOLÓGICA NEGATIVA GRÁFICOS
    = 0 veces| | AUTORIZACIÓN DE LOS PADRES DE FAMILIA
    = 0 veces| | INFORMACIÓN DE LOS AUTORES
    = 0 veces| | ANEXOS
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a08

Literature Reviews

  • phonetics and phonology of Eastern Andalusian Spanish: a review of literature from 1881 to 2016

    Alfredo Herrero de Haro
    313-357
    |Abstract
    = 995 veces | PDF
    = 502 veces| | HTML
    = 161 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a09