Bd. 22 Nr. 2

					Ansehen Bd. 22 Nr. 2
Veröffentlicht: 2017-05-31

Introduction

  • Presentación

    Luz Mery Orrego
    173-175
    |Abstract
    = 134 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 137 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 29 veces| | UNTITLED (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a01
  • En memoria de Beatriz Aguirre

    Paula Echeverri
    177
    |Abstract
    = 135 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 56 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.328005
  • Beatriz Aguirre: El canto de los pájaros

    Pablo Montoya
    177-179
    |Abstract
    = 92 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 50 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.328006

Empirical Studies

  • Coherence and Cohesion in EFL Students’ Writing Production: The Impact of a Metacognition-based Intervention

    Mark Briesmaster, Paulo Etchegaray
    183-202
    |Abstract
    = 1649 veces | PDF (ENGLISH)
    = 1033 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 116 veces| | XHML (ENGLISH)
    = 27 veces| | APPENDICES (ENGLISH)
    = 0 veces| | AUTHORS (ENGLISH)
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a02
  • Beliefs about Foreign Language Learning at University Level

    Juan Fernando Gómez Paniagua
    203-219
    |Abstract
    = 2133 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 843 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 251 veces| | TABLAS Y FIGURAS (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | CERTIFICATE OF STUDENTS (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | CARTA AVAL (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | CARTA DIRECC (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a03
  • Attitudes Associated to Types of Clauses in Texts of History. An Appraisal Theory Approach

    Luz Elena Herrero Rivas
    221-236
    |Abstract
    = 272 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 209 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 30 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a04
  • Influence of the “Sex” Variable in High School Students’ Lexical Availability at Pinar del Río, Cuba

    Carmen Rosa Pacheco, Juan Silvio Cabrera, Iselys González López
    237-253
    |Abstract
    = 335 veces | PDF (ENGLISH)
    = 196 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 127 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a05
  • Social Representations of Teachers on Social Media-mediated Formative Assessment

    Danny Torres
    255-268
    |Abstract
    = 526 veces | PDF (ENGLISH)
    = 372 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 29 veces| | ANEX (ENGLISH)
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a06

Theoretical Articles

Methodological Articles

  • Negative transfer from Spanish to English in vowels /ʌ/ and /æ/

    Luis Cid
    287-309
    |Abstract
    = 565 veces | PDF (ENGLISH)
    = 287 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 573 veces| | TRANSFERENCIA FONÉTICO-FONOLÓGICA NEGATIVA GRÁFICOS (ENGLISH)
    = 0 veces| | AUTORIZACIÓN DE LOS PADRES DE FAMILIA (ENGLISH)
    = 0 veces| | INFORMACIÓN DE LOS AUTORES (ENGLISH)
    = 0 veces| | ANEXOS (ENGLISH)
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a08

Literature Reviews

  • phonetics and phonology of Eastern Andalusian Spanish: a review of literature from 1881 to 2016

    Alfredo Herrero de Haro
    313-357
    |Abstract
    = 946 veces | PDF (ENGLISH)
    = 489 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 156 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a09