Some considerations on reading at the University context
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.ikala.8543Schlagworte:
literacy, areas of knowledge, hypertext, higher education, cultural education.Abstract
This article introduces the theoretical elements of an ongoing researchproject entitled "Reading in the University of Antioquia'. The authorsconcentrate on three areas: the role of reading in higher education; thechallenge which new communications system represent for thedevelopment of reading and writing skills in this sector, and the effectwhich the use of photocopies has on students' leaming experience.Key words: literacy, areas of knowledge, hypertext, higher education,cultural education.
Downloads
Literaturhinweise
CASSANY, Daniel, 1996, “La cultura de la escritura: planteamientos didácticos”, en: Aspectos didácticos de Lengua y Literatura, 8, Cassany, D. y otros. Zaragoza: Universidad de Zaragoza
CUBILLOS REYES, Constanza, 1998, Saldo en Rojo, Bogotá, Planeta.
DA SILVA, Ezequiel Theodoro, 1993, “Lectura y ciudadanía”, en: Memorias del 1er Congreso Nacional de Lectura. Santa Fé de Bogotá, Fundalectura, p.24.
DONALD, Lu, 1997, El Internet en el aula. Nuevas oportunidades para la alfabetización, el aprendizaje y la enseñanza, en: Memorias del Tercer Congreso Nacional de Lectura. Bogotá, Fundalectura, pp. 47 – 68
EL ESPECTADOR, Un milenio para leer, Bogotá (may. 17 1996), p. 4D
EL TIEMPO, Un intento por defender el español, Bogotá (nov. 10 1997), p 5C
_______, Fotocopias, ¿y dónde están los autores?, Bogotá (abr. 30 1997), p. 6C
FONDO DE LECTURA ECONÓMICA, Azteca Boletín Bibliográfico, México, vol. 1, no. 3 (ago. 1996), p. 48
HENAO ÁLVAREZ, Octavio, El texto electrónico: un nuevo reto para loa didáctica de la lectoescritura, en: Lengua y Vida, Buenos Aires, vol. 19, no. 1 (mar. 1998), pp. 17 – 23
MELO, Jorge Orlando, Libros, televisión y computadores: viejas y nuevas tecnologías de la lectura, en: Memorias del Tercer Congreso Nacional de Lectura. Bogotá, Fundalectura, 1997, pp. 21 – 46
PACHECO, José Emilio, La lectura como placer, en: Hojas de Lectura, Bogotá, no. 43 (dic. 1996), pp. 14 – 21
PETIT, Michèle, 1999, Nuevos acercamientos a los jóvenes y la lectura, México, Fondo de Cultura Económica.
PIERRE, Regine, Saber leer hoy: de la definición a la evaluación del saber-leer, en: La Lectura, Cali (1997), pp. 131 – 164
SALLENAVE, Danièle, 1997, Letras Muertas, Buenos Aires, Losada.
SARLO, Beatriz, La vuelta al siglo en bicilceta, en: Magazín Dominical, Bogotá, no. 746 (jul. 31 1997), pp. 3 – 7
STEINER, George, Libros en una era de postanalfabetismo, en: Revista Universidad de Antioquia, Medellín, No. 255 (ene.-mar. 1999), pp. 7 – 15
WOOLF, Virginia, ¿Cómo hay que leer un libro?, en: Leer y Releer, Medellín, no. 19 (1998).
Downloads
Veröffentlicht
Zitationsvorschlag
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2000 Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura
![Creative-Commons-Lizenz](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International.