Language ideology

16 Titel

Alle Elemente

  • Decoloniality in ELT: A Political Project

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a01
    Carmen Helena Guerrero Nieto, Clarissa Menezes Jordão, Gabriela Veronelli
    586-594
    |Abstract
    = 1317 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 0 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 173 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 711 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 27 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 47 veces|
  • Disrupting Colonial Tensions in Initial Language Teacher Education: Criteria Based on Critical Interculturality

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a03
    Carlo Granados-Beltrán
    627-645
    |Abstract
    = 903 veces | PDF (ENGLISH)
    = 535 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 21 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 39 veces|
  • English Dubs: Why are Anglophone Viewers Receptive to English Dubbing on Streaming Platforms and to Foreign-Accent Strategies?

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n2a12
    Lydia Hayes
    1-20
    |Abstract
    = 3402 veces | HTML (ENGLISH)
    = 10 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 433 veces|
  • English Instructors Navigating Decoloniality with Afro Colombian and Indigenous University Students

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a11
    Claudia Patricia Gutierrez, Maure Aguirre Ortega
    783-802
    |Abstract
    = 1288 veces | HTML (ENGLISH)
    = 57 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 47 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 835 veces|
  • Indelible Coloniality and Emergent Decoloniality in Colombian-Authored EFL Textbooks: A Critical Content Analysis

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a07
    Astrid Núñez Pardo
    702-724
    |Abstract
    = 2046 veces | PDF (ENGLISH)
    = 1179 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 84 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 11 veces|
  • Language-Code or Language-Verb? A Decolonial Look at the English Language Classroom

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a06
    Jhuliane Evelyn da Silva, Isabel Cristina Vollet Marson
    684-700
    |Abstract
    = 435 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 241 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 8 veces| | VISOR (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 5 veces|
  • Linguistic Prejudices in Interviews: An Analysis of Research Projects in a University in Mexico

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a10
    Miguel Figueroa Saavedra
    176-195
    |Abstract
    = 470 veces | HTML (ENGLISH)
    = 2 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 216 veces|
  • Policies and Practices for Global Multilingualism

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.358582
    Gilvan Müller de Oliveira, Umarani Pappuswamy, Martha Lucía Pulido Correa
    e1358582
    |Abstract
    = 360 veces | PDF (ENGLISH)
    = 156 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 8 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 0 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 2 veces| | EPUB (FRANÇAIS (CANADA))
    = 2 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 2 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 127 veces| | PDF (FRANÇAIS (CANADA))
    = 20 veces|
  • Presentación

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.357500
    Luanda Sito
    1-5
    |Abstract
    = 221 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 134 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 15 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 12 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 10 veces|
  • Reseña: The Routledge handbook of multilingualism

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.358601
    María Luisa Valencia
    e16358601
    |Abstract
    = 119 veces | PDF (ENGLISH)
    = 78 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 6 veces|
  • Retratos lingüísticos de hijos de familias sordas: representaciones de una lengua de herencia signada

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355259
    Stéphanie Papin
    1-21
    |Abstract
    = 647 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 316 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 20 veces|
  • Review: Traducción y Literatura Translingüe: Voces Latinas en Estados Unidos

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n2a09
    María Laura Spoturno
    452-457
    |Abstract
    = 300 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 183 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 0 veces|
  • Scholars Raising their Voices Up: Discourses of Hegemony and Resistance in ELT in Colombia

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a08
    Jhon Eduardo Mosquera Pérez
    725-743
    |Abstract
    = 909 veces | PDF (ENGLISH)
    = 718 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 24 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 16 veces|
  • Sobre a emergência do conceito de “direitos linguísticos” no arquivo jurídico brasileiro

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355855
    Marcos Paulo Santa Rosa Matos, Maria Leônia Garcia Costa Carvalho
    e13355855
    |Abstract
    = 137 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 58 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 6 veces|
  • The Rendering of Foul Language in Spanish-English Subtitling: The Case of El Vecino

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n2a10
    Noemí Barrera-Rioja
    1-20
    |Abstract
    = 641 veces | HTML (ENGLISH)
    = 8 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 477 veces|
  • Using Translanguaging to Decolonize English Language Teaching in Colombia: A Narrative Inquiry

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.348890
    Diego F. Ubaque-Casallas
    1-17
    |Abstract
    = 1443 veces | HTML (ENGLISH)
    = 15 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 791 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 36 veces|