Multimodality
17 Items
These articles deal with the theory, and the ways to analyze and teach students to understand multimodal and multimedia texts.
All Items
-
Entre lenguas, medios y culturas: el desafío de la traducción en tiempos de convergencia
|Abstract = 121 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 86 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 5 veces| -
Book review : Multimodality Studies in International Contexts, Contemporary Trends and Challenges
|Abstract = 188 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 61 veces| -
Professional Subtitlers vs. Artificial Intelligence in Subtitling for the Deaf and Hard-of-Hearing
|Abstract = 235 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 151 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 7 veces| -
Engaging Players on a Global Level with a Localized History: The Case of Expressive Games
|Abstract = 136 veces | PDF (FRANÇAIS (CANADA)) = 78 veces| | EPUB (FRANÇAIS (CANADA)) = 4 veces| -
Linguistic and Textual Characteristics of Film Audio Description in Uruguay
|Abstract = 314 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 0 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 183 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 10 veces| -
Book Review: The Routledge Handbook of Multilingualism
|Abstract = 237 veces | PDF = 109 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 0 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 12 veces| -
Localisation Loss in the French Versions of Websites from the Andalusian Agri-Food Sector
|Abstract = 185 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 98 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 8 veces| -
“This Image Made Me Feel, but Also Think”: Critical Visual Literacy and Interculturality in the Classroom of Spanish as an Additional Language
|Abstract = 629 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 410 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 17 veces| -
Presentation
|Abstract = 306 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 146 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 21 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 0 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 16 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 15 veces| -
Linguistic Portraits of Children of Deaf Families: Representations of a Signed Heritage Language
|Abstract = 811 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 0 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 360 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 27 veces| -
Interpersonal and Parasocial Relationships in Mercer Mayer’s Frog Stories: a Multimodal-Semiotic analysis
|Abstract = 564 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 300 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 25 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1 veces| -
TikTok/Flipgrid for Foreign Language Learning in Higher Education: A Case Study
|Abstract = 903 veces | PDF = 582 veces| | EPUB = 28 veces| | HTML = 2 veces| -
Ecclesiastic Audio Description: The Church from a Semiotic and Translation Perspective
|Abstract = 284 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 4 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 207 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 23 veces| -
Developing Cosmopolitanism Through Intercultural Mediation Activities: An After-School Digital Storytelling Project in Catalonia
|Abstract = 439 veces | PDF = 207 veces| | HTML = 3 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 32 veces| -
Multimodal Communication in an Early Childhood Bilingual Education Setting: A Social Semiotic Interaction Analysis
|Abstract = 1949 veces | HTML = 0 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 765 veces| -
Incidence of Multimodality and Genre-based Pedagogy on Second Grade Students’ Writing of Descriptive Reports
|Abstract = 889 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 987 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 55 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 99 veces| -
Multimodal Discursive Construction of Inclusive Education by the Two Most Voted Presidential Candidates in the Chilean Elections of 2017
|Abstract = 537 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 0 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 353 veces|


