Teachers' attitudes and beliefs regarding education in virtual environments. Casos Universidad Pontificia Bolivariana and Universidad de Antioquia

Authors

  • Beatriz Elena López Vélez Pontificia Universidad Javeriana

Keywords:

attitudes, Higher Education, virtual environments, professors

Abstract


The article presents the results of the research process directed by the Virtual Environment Group (EVA). It describes opinions and attitudes of higher education - University - professors in regards to virtual environments. It is supported by 48 interviews conducted to professors of three areas of knowledge: basic science; applied science; and social and human science.

Received: 10-05-05/ Accepted: 04-08-05

How to reference this article:

López Vélez, B. L. (2005). Actitudes de los Docentes en relación con la Educación en Ambientes Virtuales. Casos: Universidad Pontificia Bolivariana y Universidad de Antioquia. Íkala. 10(1), pp. 171 – 193. 

|Abstract
= 40 veces | PDF
= 29 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Beatriz Elena López Vélez, Pontificia Universidad Javeriana

Beatriz Elena López Vélez, Magistra en Educación de la Pontificia Universidad Javeriana. Docente-investigadora de la Universidad Pontificia Bolivariana.

References

£lvarez C., Gloria M., 2005, Encuentros educativos con la virtualidad: experiencias de comunicación para construir sentidos, en: Juan Carlos Echeverri Álvarez, comp., Investigar-publicar: una relación para la comunicabilidad del conocimiento, Medellín, Universidad Pontificia Bolivariana.

Galindo Cáceres, Luis Jesús, 1997, Sabor a ti. Metodología cualitativa en investigación social, MÈxico, Biblioteca Universidad Veracruzana Xalapa.

Giraldo Ramírez, María Elena, 2005, Los conceptos de mediación e interacción en ambientes virtuales, Documento Inédito.

Goetz, J. P. y L. D. Le Compte, 1988, Etnografía y diseño cualitativo en investigación educativa, Madrid, Morata.

Lion, Carina Gabriela, 1995, Mitos y realidades en la tecnología educativa, en: Edith Litwin, comp., Tecnología educativa. Políticas, historias, propuestas, Buenos Aires, Paidós.

López V., Beatriz Elena, 2005, Propuesta pedagógico -didáctica: diseño de cursos para la enseñanza en ambientes virtuales, en: Juan Carlos Echeverri Álvarez, comp., Investigar-publicar: una relación para la comunicabilidad del conocimiento, MedellÌn, Universidad Pontificia Bolivariana.

Price, V., 1994, La opinión pública. Esfera pública y comunicación, Buenos Aires, Paidós.

Trahtemberg, L., 2000, El impacto previsible de las nuevas tecnologías de la enseñanza y la organización escolar, Revista Iberoamericana de Educación, (24), Madrid. Vasco, Eloísa, (s.f.), Maestros, alumnos y saberes (Mesa Redonda), Bogotá, Magisterio.

Downloads

Published

2005-12-02

How to Cite

López Vélez, B. E. (2005). Teachers’ attitudes and beliefs regarding education in virtual environments. Casos Universidad Pontificia Bolivariana and Universidad de Antioquia. Íkala, Revista De Lenguaje Y Cultura, 10(1), 171–193. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/ikala/article/view/3133

Issue

Section

Articles