Teachers' attitudes and beliefs regarding education in virtual environments. Casos Universidad Pontificia Bolivariana and Universidad de Antioquia
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.ikala.3133Schlagworte:
attitudes, Higher Education, virtual environments, professorsAbstract
The article presents the results of the research process directed by the Virtual Environment Group (EVA). It describes opinions and attitudes of higher education - University - professors in regards to virtual environments. It is supported by 48 interviews conducted to professors of three areas of knowledge: basic science; applied science; and social and human science.
Received: 10-05-05/ Accepted: 04-08-05
How to reference this article:
López Vélez, B. L. (2005). Actitudes de los Docentes en relación con la Educación en Ambientes Virtuales. Casos: Universidad Pontificia Bolivariana y Universidad de Antioquia. Íkala. 10(1), pp. 171 – 193.
Downloads
Literaturhinweise
£lvarez C., Gloria M., 2005, Encuentros educativos con la virtualidad: experiencias de comunicación para construir sentidos, en: Juan Carlos Echeverri Álvarez, comp., Investigar-publicar: una relación para la comunicabilidad del conocimiento, Medellín, Universidad Pontificia Bolivariana.
Galindo Cáceres, Luis Jesús, 1997, Sabor a ti. Metodología cualitativa en investigación social, MÈxico, Biblioteca Universidad Veracruzana Xalapa.
Giraldo Ramírez, María Elena, 2005, Los conceptos de mediación e interacción en ambientes virtuales, Documento Inédito.
Goetz, J. P. y L. D. Le Compte, 1988, Etnografía y diseño cualitativo en investigación educativa, Madrid, Morata.
Lion, Carina Gabriela, 1995, Mitos y realidades en la tecnología educativa, en: Edith Litwin, comp., Tecnología educativa. Políticas, historias, propuestas, Buenos Aires, Paidós.
López V., Beatriz Elena, 2005, Propuesta pedagógico -didáctica: diseño de cursos para la enseñanza en ambientes virtuales, en: Juan Carlos Echeverri Álvarez, comp., Investigar-publicar: una relación para la comunicabilidad del conocimiento, MedellÌn, Universidad Pontificia Bolivariana.
Price, V., 1994, La opinión pública. Esfera pública y comunicación, Buenos Aires, Paidós.
Trahtemberg, L., 2000, El impacto previsible de las nuevas tecnologías de la enseñanza y la organización escolar, Revista Iberoamericana de Educación, (24), Madrid. Vasco, Eloísa, (s.f.), Maestros, alumnos y saberes (Mesa Redonda), Bogotá, Magisterio.
Downloads
Veröffentlicht
Zitationsvorschlag
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2005 Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International.