Language teaching and learning

29 Titel

Alle Elemente

  • Actitudes lingüísticas hacia la lengua mapuche: un estudio exploratorio en jóvenes de la Araucanía y Biobío en Chile

    Carol Becerra Soto, Marisol Henríquez Barahona
    1-19
    |Abstract
    = 519 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 318 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 28 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 1 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355447
  • Aportaciones de la intertextualidad a la competencia literaria: los cuentos tradicionales en la educación básica primaria colombiana

    Pilar Perea Insuasty, M.ª Pilar Núñez Delgado
    1-21
    |Abstract
    = 639 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 692 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 23 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355412
  • ChatGPT como herramienta para mejorar la expresión escrita en inglés como lengua extranjera

    Alicia Ricart
    1-16
    |Abstract
    = 1910 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 1143 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 41 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 2 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.354584
  • Decoloniality in ELT: A Political Project

    Carmen Helena Guerrero Nieto, Clarissa Menezes Jordão, Gabriela Veronelli
    586-594
    |Abstract
    = 1852 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 0 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 208 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 887 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 36 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 50 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a01
  • Developing Cosmopolitanism Through Intercultural Mediation Activities: An After-School Digital Storytelling Project in Catalonia

    Miaomiao Zhang
    1-19
    |Abstract
    = 439 veces | PDF (ENGLISH)
    = 207 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 3 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 32 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.352092
  • Didactic Audiovisual Translation in Online and Face-to-face Class Environments. A Comparative Study

    Pilar Gonzalez-Vera, Pilar Couto-Cantero, Noemi Fraga-Castrillón
    |Abstract
    = 189 veces | PDF (ENGLISH)
    = 123 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 14 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356066
  • Disrupting Colonial Tensions in Initial Language Teacher Education: Criteria Based on Critical Interculturality

    Carlo Granados-Beltrán
    627-645
    |Abstract
    = 1108 veces | PDF (ENGLISH)
    = 640 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 29 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 53 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a03
  • English Instructors Navigating Decoloniality with Afro Colombian and Indigenous University Students

    Claudia Patricia Gutierrez, Maure Aguirre Ortega
    783-802
    |Abstract
    = 1686 veces | HTML (ENGLISH)
    = 84 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 56 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 1003 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a11
  • Enjeux épistémologiques du plurilinguisme pour diversaliser l’enseignement du français

    Carolina Villada Castro
    e12355483
    |Abstract
    = 982 veces | PDF (FRANÇAIS (CANADA))
    = 152 veces| | EPUB (FRANÇAIS (CANADA))
    = 19 veces| | HTML (FRANÇAIS (CANADA))
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355483
  • Entretejidxs: Decolonial Threads to the Self, the Communities, and EFL Teacher Education Programs in Colombia

    Nancy Emilce Carvajal Medina, Flor Ángela Hurtado Torres, Mónica Yohanna Lara Páez, Mariana Ramírez Sánchez, Harol Arley Barón Gómez, Dayana Alexandra Ayala Bonilla, Cristian Moisés Coy
    596-626
    |Abstract
    = 2525 veces | PDF (ENGLISH)
    = 1318 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 24 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 33 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a02
  • Envisioning Paths Towards Peacebuilding in Foreign Language Teacher Education

    Astrid Johana Aristizábal Cardona, Janeth Maria Ortiz Medina
    49-68
    |Abstract
    = 902 veces | HTML (ENGLISH)
    = 16 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 579 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a03
  • Exploring Iranian EFL teachers’ attitudes toward the use of learning management systems in English classes

    Jalil Fathi; Farnoosh Mohammaddokht, Maryam Afzali
    30-48
    |Abstract
    = 804 veces | HTML (ENGLISH)
    = 3 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 547 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a02
  • Exploring Stereotypes and Cultural References in Dubbed TV Comedies in the Spanish-as-a-Foreign-Language Classroom

    María del Mar Ogea Pozo, Carla Botella Tejera, Alejandro Bolaños García-Escribano
    1-22
    |Abstract
    = 1016 veces | HTML (ENGLISH)
    = 9 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 546 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n2a04
  • Foreign Language Instructors’ Professional Development in Times of Crisis: Challenges and Solutions

    Angela C Bailey, Kathleen A. Corrales, Lourdes Rey-Paba, Nayibe Rosado-Mendinueta
    13-29
    |Abstract
    = 1291 veces | HTML (ENGLISH)
    = 9 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 479 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a01
  • Pedagogical Strategies for Writing Development Among Elementary School Students

    Edgar Ivan Castro Zapata
    547-564
    |Abstract
    = 3393 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 1601 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n2a15
  • Presentación

    Luanda Sito
    1-5
    |Abstract
    = 306 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 146 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 21 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 16 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 15 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.357500
  • Presentación

    Luanda Sito
    |Abstract
    = 167 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 126 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 14 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.361026
  • Presentation

    Doris Correa
    288-289
    |Abstract
    = 258 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 111 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 65 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.349652
  • Pronouns in Wayuunaiki and Spanish: A Contrastive Analysis

    Leonel Viloria Rodríguez, Johan De La Rosa Yacomelo, Rudecindo Ramírez Gonzáles, Daniela García Segura
    153-173
    |Abstract
    = 757 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 373 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n1a08
  • Reseña: The Routledge handbook of multilingualism

    María Luisa Valencia
    e16358601
    |Abstract
    = 237 veces | PDF (ENGLISH)
    = 109 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 12 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.358601
  • Strategies to Strengthen Reading Comprehension of Argumentative Texts in High School

    Nelly Galeano Sanchez, Solanlly Ochoa-Angrino
    504-526
    |Abstract
    = 3319 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 1724 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n2a13
  • Survivance in Indigenous Schools: Wayuu Students’ Resistance to Coloniality in La Guajira (Colombia)

    Claudia Patricia Gutierrez
    |Abstract
    = 82 veces | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 6 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 41 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.360100
  • Teaching Foreign Languages at the U-Diversity: Exploring Pathways Towards Decoloniality and Critical Interculturality

    Janeth María Ortiz Medina, Fabio Alberto Arismendi Gómez, Paula Andrea Londoño Ceballos
    663-683
    |Abstract
    = 1340 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 805 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 33 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 68 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a05
  • The Impact of a Vision Intervention on Translation and Interpretation Students’ L2 Motivation

    Benjamin Carcamo, Carmen Carmona
    1-19
    |Abstract
    = 614 veces | PDF (ENGLISH)
    = 312 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 0 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 17 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.353447
  • TikTok/Flipgrid for Foreign Language Learning in Higher Education: A Case Study

    Carmen Pérez-Sabater, Enrique Cerezo-Herrero, Inmaculada Barbasán Ortuño
    1-19
    |Abstract
    = 903 veces | PDF (ENGLISH)
    = 582 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 28 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 2 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.353501
  • Use of WhatsApp as a Platform to Promote English Oral Fluency and Accuracy: A Task Repetition Approach

    Edgar Emmanuell Garcia-Ponce, M. Martha Lengeling, Irasema Mora-Pablo, Lisa Marie Conaway Arroyo
    69-85
    |Abstract
    = 1220 veces | HTML (ENGLISH)
    = 3 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 627 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a04
  • Using Translanguaging to Decolonize English Language Teaching in Colombia: A Narrative Inquiry

    Diego F. Ubaque-Casallas
    1-17
    |Abstract
    = 1787 veces | HTML (ENGLISH)
    = 16 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 922 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 45 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.348890
  • Visions of the Earth: Colombian Indigenous Women Learning English from a Gender-Based and Multilingual Perspective

    Angela Patricia Velásquez-Hoyos, Zoila Liliana Giraldo-Martinez
    e8356070
    |Abstract
    = 572 veces | PDF (ENGLISH)
    = 222 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 9 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 1 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356070
  • “Esta imagen me hizo sentir, pero también pensar”: Literacidad visual crítica e interculturalidad en el aula de español como lengua adicional

    Denise Paola Holguín Vaca, Ana Castaño Arques
    1-23
    |Abstract
    = 629 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 1 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 410 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 17 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355938