Bilingualism

19 Titel

Alle Elemente

  • Developing Cosmopolitanism Through Intercultural Mediation Activities: An After-School Digital Storytelling Project in Catalonia

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.352092
    Miaomiao Zhang
    1-19
    |Abstract
    = 301 veces | PDF (ENGLISH)
    = 172 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 1 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 24 veces|
  • Examining Hegemonic and Monoglossic Language Ideologies, Policies, and Practices Within Bilingual Education in Colombia

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n1a12
    Esther Bettney
    249-270
    |Abstract
    = 1396 veces | PDF (ENGLISH)
    = 921 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 45 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 15 veces|
  • Grado de apertura y adquisición variable en una segunda lengua: variación de (-s) en San Andrés

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355577
    John Rueda, Alex Ortega Ortega
    |Abstract
    = 173 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 50 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 3 veces|
  • Heritage Spanish Speakers’ Writing Development: Online vs. In-Person Peer-Tutoring Interventions

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n1a03
    Claire Julia Lozano, Agustina Carando
    49-65
    |Abstract
    = 683 veces | HTML (ENGLISH)
    = 17 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 3 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 409 veces|
  • Interlinear Translations Reduce Cognitive Load on EFL Vocabulary Acquisition

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356253
    Camilo Andrés Bonilla Carvajal
    |Abstract
    = 154 veces | PDF (ENGLISH)
    = 99 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 3 veces|
  • Les écoles roumaines de médecine comme espaces multilingues : défis dans les nouvelles migrations de diplôme

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356120
    Anamaria Ioniță, Monica Vlad
    e6356120
    |Abstract
    = 140 veces | PDF (FRANÇAIS (CANADA))
    = 65 veces| | EPUB (FRANÇAIS (CANADA))
    = 3 veces|
  • Multilingual Policies and Practices in Higher Education: A Nation-Wide Exploration in Colombia

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.357019
    Norbella Miranda, Sandra Ximena Bonilla-Medina, Jaime A., Carmelina Encarnación, Ederson Silva-Londoño, Ligia Martínez Bula
    e2357019
    |Abstract
    = 837 veces | PDF (ENGLISH)
    = 284 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 7 veces|
  • Multimodal Communication in an Early Childhood Bilingual Education Setting: A Social Semiotic Interaction Analysis

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n1a05
    Wilder Yesid Escobar-Almeciga, Janina Brutt-Griffler
    84-104
    |Abstract
    = 1673 veces | HTML (ENGLISH)
    = 0 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 643 veces|
  • Neutralization of the Tap/Trill Contrast in the Bilingual Creole-Spanish Community of the Archipelago of San Andres, Colombia

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n1a07
    Falcon Restrepo-Ramos
    126-152
    |Abstract
    = 461 veces | HTML (ENGLISH)
    = 0 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 206 veces|
  • Policies and Practices for Global Multilingualism

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.358582
    Gilvan Müller de Oliveira, Umarani Pappuswamy, Martha Lucía Pulido Correa
    e1358582
    |Abstract
    = 358 veces | PDF (ENGLISH)
    = 156 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 8 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 0 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 2 veces| | EPUB (FRANÇAIS (CANADA))
    = 2 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 2 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 127 veces| | PDF (FRANÇAIS (CANADA))
    = 20 veces|
  • Presentación

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.357500
    Luanda Sito
    1-5
    |Abstract
    = 221 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 134 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 15 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 12 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 10 veces|
  • Pronouns in Wayuunaiki and Spanish: A Contrastive Analysis

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n1a08
    Leonel Viloria Rodríguez, Johan De La Rosa Yacomelo, Rudecindo Ramírez Gonzáles, Daniela García Segura
    153-173
    |Abstract
    = 630 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 343 veces|
  • Reseña: The Routledge handbook of multilingualism

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.358601
    María Luisa Valencia
    e16358601
    |Abstract
    = 119 veces | PDF (ENGLISH)
    = 78 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 6 veces|
  • Retratos lingüísticos de hijos de familias sordas: representaciones de una lengua de herencia signada

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355259
    Stéphanie Papin
    1-21
    |Abstract
    = 647 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 316 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 20 veces|
  • Review: Traducción y Literatura Translingüe: Voces Latinas en Estados Unidos

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n2a09
    María Laura Spoturno
    452-457
    |Abstract
    = 298 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 183 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 0 veces|
  • Scholars Raising their Voices Up: Discourses of Hegemony and Resistance in ELT in Colombia

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a08
    Jhon Eduardo Mosquera Pérez
    725-743
    |Abstract
    = 909 veces | PDF (ENGLISH)
    = 718 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 24 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 16 veces|
  • Stakeholder Perspectives on the Integration of African Languages in Higher Education Learning: A South African Case Study

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356130
    Wanga Gambushe
    e9356130
    |Abstract
    = 121 veces | PDF (ENGLISH)
    = 71 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 6 veces|
  • Texts Written in Spanish as a Second Language by Deaf Bilingual Students: A Systemic-Functional Linguistics Analysis

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n1a01
    Diana Lucía Valencia-Méndez
    13-30
    |Abstract
    = 946 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 668 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 26 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 17 veces|
  • Using Translanguaging to Decolonize English Language Teaching in Colombia: A Narrative Inquiry

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.348890
    Diego F. Ubaque-Casallas
    1-17
    |Abstract
    = 1443 veces | HTML (ENGLISH)
    = 15 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 791 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 36 veces|