Higher education

28 Titel

Alle Elemente

  • Academic English Needs and Practices of Faculty and Students at a Public University in Medellín, Colombia

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.358410
    Doris Correa, Juan Carlos Montoya
    |Abstract
    = 12 veces | PDF (ENGLISH)
    = 6 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 0 veces|
  • Artificial Intelligence Applications in College Academic Writing and Composition: A Systematic Review

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355878
    Adriana Pérez, Steven K. McClain, Alana Farrah Roa, Nayibe Rosado-Mendinueta, Lina Trigos-Carrillo, Heydy Robles, Oscar Campo
    |Abstract
    = 648 veces | PDF (ENGLISH)
    = 235 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 9 veces|
  • Assessing the Impact of Language Virtual Exchange Approaches on Intercultural Competence Development Among University Students

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355699
    Stefania Arias Cifuentes, Iris Laudith Solano Cahuana
    |Abstract
    = 13 veces | PDF (ENGLISH)
    = 6 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 0 veces|
  • Causalidad y posicionamientos en el discurso de la historia escolar en español

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.352539
    Natalia Leiva, Teresa Oteíza
    1-19
    |Abstract
    = 232 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 2 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 145 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 11 veces|
  • ChatGPT como herramienta para mejorar la expresión escrita en inglés como lengua extranjera

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.354584
    Alicia Ricart
    1-16
    |Abstract
    = 1293 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 820 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 28 veces|
  • Construcción de definiciones especializadas: evaluación del conocimiento terminológico intracategorial en la inserción disciplinar de la carrera de Ingeniería Civil Industrial

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355423
    Paula Morgado Fernández
    |Abstract
    = 93 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 51 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 5 veces|
  • Decoloniality in ELT: A Political Project

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a01
    Carmen Helena Guerrero Nieto, Clarissa Menezes Jordão, Gabriela Veronelli
    586-594
    |Abstract
    = 1317 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 0 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 173 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 711 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 27 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 47 veces|
  • Disrupting Colonial Tensions in Initial Language Teacher Education: Criteria Based on Critical Interculturality

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a03
    Carlo Granados-Beltrán
    627-645
    |Abstract
    = 903 veces | PDF (ENGLISH)
    = 535 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 21 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 39 veces|
  • Em direção a pedagogias decoloniais: a colonialidade em vinhetas de experiências acadêmicas

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355034
    Nayara Stefanie Mandarino Silva
    1-17
    |Abstract
    = 269 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 119 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 11 veces|
  • Envisioning Paths Towards Peacebuilding in Foreign Language Teacher Education

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a03
    Astrid Johana Aristizábal Cardona, Janeth Maria Ortiz Medina
    49-68
    |Abstract
    = 740 veces | HTML (ENGLISH)
    = 14 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 503 veces|
  • Foreign Language Instructors’ Professional Development in Times of Crisis: Challenges and Solutions

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a01
    Angela C Bailey, Kathleen A. Corrales, Lourdes Rey-Paba, Nayibe Rosado-Mendinueta
    13-29
    |Abstract
    = 951 veces | HTML (ENGLISH)
    = 8 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 439 veces|
  • Future Translators' Concerns Regarding Professional Competences: A Corpus Study

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.351721
    Cristina Plaza-Lara
    1-16
    |Abstract
    = 520 veces | HTML (ENGLISH)
    = 3 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 268 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 33 veces|
  • La escritura y las experiencias formativas en entornos reales en una universidad colombiana

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.352669
    Elizabeth Narváez-Cardona
    |Abstract
    = 411 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 24 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 347 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 15 veces|
  • Language Policies Towards Spanish in Trinidad & Tobago and the Philippines: An Exploratory Study

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356250
    Antony Hoyte-West
    e5356250
    |Abstract
    = 185 veces | PDF (ENGLISH)
    = 87 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 4 veces|
  • Les écoles roumaines de médecine comme espaces multilingues : défis dans les nouvelles migrations de diplôme

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356120
    Anamaria Ioniță, Monica Vlad
    e6356120
    |Abstract
    = 140 veces | PDF (FRANÇAIS (CANADA))
    = 65 veces| | EPUB (FRANÇAIS (CANADA))
    = 3 veces|
  • Mediación lingüística y cultural en el contexto de la movilidad académica internacional: una revisión sistemática

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356538
    Sara Lucía Monroy
    e11356538
    |Abstract
    = 253 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 156 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 6 veces|
  • Multilingual Policies and Practices in Higher Education: A Nation-Wide Exploration in Colombia

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.357019
    Norbella Miranda, Sandra Ximena Bonilla-Medina, Jaime A., Carmelina Encarnación, Ederson Silva-Londoño, Ligia Martínez Bula
    e2357019
    |Abstract
    = 840 veces | PDF (ENGLISH)
    = 284 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 7 veces|
  • Presentación

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.357500
    Luanda Sito
    1-5
    |Abstract
    = 221 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 134 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 15 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 12 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 10 veces|
  • Resenha: Oficina de linguística aplicada indisciplinar: homenagem a Luiz Paulo da Moita Lopes

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356965
    Mariana Alves, Eduardo Ogliari Boaria, Raíssa Gabriela Morés
    1-6
    |Abstract
    = 244 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 119 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 20 veces|
  • Rhetorical Moves, Intensification, and Mitigation in Motivation Letters for Acceptance into Graduate Schools in México

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.351206
    Carolina Urizar Ocampo, Eva Patricia Velásquez Upegui
    1-20
    |Abstract
    = 391 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 171 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 3 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 15 veces|
  • Stakeholder Perspectives on the Integration of African Languages in Higher Education Learning: A South African Case Study

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356130
    Wanga Gambushe
    e9356130
    |Abstract
    = 122 veces | PDF (ENGLISH)
    = 71 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 6 veces|
  • Study Abroad Programming in Writing Centers in Colombia and the USA: Lessons in Translanguaging, Decolonial Theory, and Programming

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356088
    Rodrigo A. Rodríguez-Fuentes, Harry Denny
    e10356088
    |Abstract
    = 263 veces | PDF (ENGLISH)
    = 118 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 9 veces|
  • Teaching Foreign Languages at the U-Diversity: Exploring Pathways Towards Decoloniality and Critical Interculturality

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a05
    Janeth María Ortiz Medina, Fabio Alberto Arismendi Gómez, Paula Andrea Londoño Ceballos
    663-683
    |Abstract
    = 1033 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 690 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 31 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 63 veces|
  • TikTok/Flipgrid for Foreign Language Learning in Higher Education: A Case Study

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.353501
    Carmen Pérez-Sabater, Enrique Cerezo-Herrero, Inmaculada Barbasán Ortuño
    1-19
    |Abstract
    = 731 veces | PDF (ENGLISH)
    = 452 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 22 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 0 veces|
  • Use of WhatsApp as a Platform to Promote English Oral Fluency and Accuracy: A Task Repetition Approach

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a04
    Edgar Emmanuell Garcia-Ponce, M. Martha Lengeling, Irasema Mora-Pablo, Lisa Marie Conaway Arroyo
    69-85
    |Abstract
    = 1057 veces | HTML (ENGLISH)
    = 3 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 546 veces|
  • Voices from the Aboriginals: A Response from the South Aimed at Southing Language Education

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a09
    Ana Paula Marques Beato-Canato, Rogério Back, Vera Lúcia Lopes Cristovão, Paula Francescon
    744-762
    |Abstract
    = 814 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 431 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 7 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 1 veces|
  • Willingness of Spanish University Students to Connect their Camera during the COVID-19 Pandemic

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n2a01
    José Ramón Calvo-Ferrer
    292-311
    |Abstract
    = 657 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 362 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces|
  • “Esta imagen me hizo sentir, pero también pensar”: Literacidad visual crítica e interculturalidad en el aula de español como lengua adicional

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355938
    Denise Paola Holguín Vaca, Ana Castaño Arques
    1-23
    |Abstract
    = 432 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 261 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 11 veces|