Vol. 24 No. 2: Special Issue: Literacy Studies in Latin America
Full Issue
Introduction
-
Presentación
|Abstract = 395 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 173 veces|
Editorial
-
Current Issues, Opportunities, and Horizons in Literacy Studies in Latin America
|Abstract = 481 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 406 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 43 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 6 veces|
Empirical Studies
-
Migrating Strategies, Peasant Identities’ Reformulation, and Participation in Written Culture
|Abstract = 314 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 256 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 28 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 2 veces| -
Writing Specialized Genres -Its Relation to Disciplinary Identity. A Case Study in Industrial Engineering
|Abstract = 457 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 342 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 307 veces| -
What local scientists write. Text as a social action
|Abstract = 487 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 177 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 22 veces| -
Contributions of the New Literacy Studies to the Field of Youth and Adult Education
|Abstract = 414 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 343 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 164 veces| | XML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 7 veces| -
Building Ethnic Racial Identities in Literacy Events at a Municipal School in São Paulo
|Abstract = 239 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 218 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 10 veces|
Theoretical Articles
-
Ethical and methodological challenges in the research on teachers’ literacy -Opening new paths
|Abstract = 329 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 188 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 6 veces| | VISOR (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 0 veces| -
Sociolinguistic justice for our times
|Abstract = 1522 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 859 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 31 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 8 veces|
Literature Reviews
-
From New Literacy Studies to Decolonial Perspectives in Literacy Research
|Abstract = 1125 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 596 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 455 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 26 veces| -
Literacy and Identities in Teacher’s Education Research in Brazil
|Abstract = 420 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 409 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 100 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 3 veces|
Pedagogical experiences
-
LEO in Practice —The Educational Experience in a Center for Readings, Scribalities, and Oralities
|Abstract = 309 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 247 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 31 veces|
Book Reviews
-
Aprendizaje docente y nuevas prácticas de lenguaje. Posibilidades de formación en el giro digital: Reseña
|Abstract = 310 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 255 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 8 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 0 veces| -
Aprendizaje, cultura y desarrollo. Una aproximación interdisciplinaria: reseña
|Abstract = 237 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 211 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 16 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 3 veces|