Vol. 24 No. 2: Special Issue: Literacy Studies in Latin America
Full Issue
Introduction
-
Presentation
|Abstract = 512 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 219 veces|
Editorial
-
Current Issues, Opportunities, and Horizons in Literacy Studies in Latin America
|Abstract = 1007 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 673 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 119 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 38 veces|
Empirical Studies
-
Migrating Strategies, Peasant Identities’ Reformulation, and Participation in Written Culture
|Abstract = 538 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 333 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 84 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 3 veces| -
Writing Specialized Genres -Its Relation to Disciplinary Identity. A Case Study in Industrial Engineering
|Abstract = 750 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 453 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 375 veces| -
What local scientists write. Text as a social action
|Abstract = 630 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 263 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 32 veces| -
Contributions of the New Literacy Studies to the Field of Youth and Adult Education
|Abstract = 605 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 433 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 250 veces| | XML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 28 veces| -
Building Ethnic Racial Identities in Literacy Events at a Municipal School in São Paulo
|Abstract = 322 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 268 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 15 veces|
Theoretical Articles
-
Ethical and methodological challenges in the research on teachers’ literacy -Opening new paths
|Abstract = 424 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 246 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 11 veces| | VISOR (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 0 veces| -
Sociolinguistic justice for our times
|Abstract = 2370 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1305 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 35 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 21 veces|
Literature Reviews
-
From New Literacy Studies to Decolonial Perspectives in Literacy Research
|Abstract = 1783 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 953 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1280 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 69 veces| -
Literacy and Identities in Teacher’s Education Research in Brazil
|Abstract = 664 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 560 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 378 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 11 veces|
Pedagogical experiences
-
LEO in Practice —The Educational Experience in a Center for Readings, Scribalities, and Oralities
|Abstract = 437 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 311 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 76 veces|
Book Reviews
-
Aprendizaje docente y nuevas prácticas de lenguaje. Posibilidades de formación en el giro digital: Reseña
|Abstract = 471 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 329 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 18 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1 veces| -
Aprendizaje, cultura y desarrollo. Una aproximación interdisciplinaria: reseña
|Abstract = 379 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 277 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 26 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 14 veces|