Vol. 24 No. 2: Special Issue: Literacy Studies in Latin America
Full Issue
Introduction
-
Presentation
|Abstract = 517 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 220 veces|
Editorial
-
Current Issues, Opportunities, and Horizons in Literacy Studies in Latin America
|Abstract = 1030 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 684 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 128 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 38 veces|
Empirical Studies
-
Migrating Strategies, Peasant Identities’ Reformulation, and Participation in Written Culture
|Abstract = 556 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 337 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 87 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 3 veces| -
Writing Specialized Genres -Its Relation to Disciplinary Identity. A Case Study in Industrial Engineering
|Abstract = 773 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 464 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 376 veces| -
What local scientists write. Text as a social action
|Abstract = 640 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 266 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 33 veces| -
Contributions of the New Literacy Studies to the Field of Youth and Adult Education
|Abstract = 613 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 436 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 253 veces| | XML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 28 veces| -
Building Ethnic Racial Identities in Literacy Events at a Municipal School in São Paulo
|Abstract = 324 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 269 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 15 veces|
Theoretical Articles
-
Ethical and methodological challenges in the research on teachers’ literacy -Opening new paths
|Abstract = 428 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 247 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 11 veces| | VISOR (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 0 veces| -
Sociolinguistic justice for our times
|Abstract = 2443 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1335 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 35 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 21 veces|
Literature Reviews
-
From New Literacy Studies to Decolonial Perspectives in Literacy Research
|Abstract = 1817 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 959 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1296 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 72 veces| -
Literacy and Identities in Teacher’s Education Research in Brazil
|Abstract = 677 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 566 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 385 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 11 veces|
Pedagogical experiences
-
LEO in Practice —The Educational Experience in a Center for Readings, Scribalities, and Oralities
|Abstract = 446 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 314 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 80 veces|
Book Reviews
-
Aprendizaje docente y nuevas prácticas de lenguaje. Posibilidades de formación en el giro digital: Reseña
|Abstract = 477 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 331 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 19 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1 veces| -
Aprendizaje, cultura y desarrollo. Una aproximación interdisciplinaria: reseña
|Abstract = 389 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 278 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 26 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 14 veces|