Vol. 24 No. 2: Special Issue: Literacy Studies in Latin America
Full Issue
Introduction
-
Presentation
|Abstract = 611 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 233 veces|
Editorial
-
Current Issues, Opportunities, and Horizons in Literacy Studies in Latin America
|Abstract = 1121 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 741 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 136 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 39 veces|
Empirical Studies
-
Migrating Strategies, Peasant Identities’ Reformulation, and Participation in Written Culture
|Abstract = 678 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 358 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 91 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 3 veces| -
Writing Specialized Genres -Its Relation to Disciplinary Identity. A Case Study in Industrial Engineering
|Abstract = 835 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 482 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 384 veces| -
What local scientists write. Text as a social action
|Abstract = 669 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 279 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 38 veces| -
Contributions of the New Literacy Studies to the Field of Youth and Adult Education
|Abstract = 684 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 457 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 257 veces| | XML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 28 veces| -
Building Ethnic Racial Identities in Literacy Events at a Municipal School in São Paulo
|Abstract = 363 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 290 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 15 veces|
Theoretical Articles
-
Ethical and methodological challenges in the research on teachers’ literacy -Opening new paths
|Abstract = 446 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 261 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 16 veces| | VISOR (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 0 veces| -
Sociolinguistic justice for our times
|Abstract = 2672 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1425 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 36 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 25 veces|
Literature Reviews
-
From New Literacy Studies to Decolonial Perspectives in Literacy Research
|Abstract = 1990 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1076 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1321 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 95 veces| -
Literacy and Identities in Teacher’s Education Research in Brazil
|Abstract = 778 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 600 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 438 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 11 veces|
Pedagogical experiences
-
LEO in Practice —The Educational Experience in a Center for Readings, Scribalities, and Oralities
|Abstract = 486 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 333 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 84 veces|
Book Reviews
-
Aprendizaje docente y nuevas prácticas de lenguaje. Posibilidades de formación en el giro digital: Reseña
|Abstract = 524 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 354 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 22 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1 veces| -
Aprendizaje, cultura y desarrollo. Una aproximación interdisciplinaria: reseña
|Abstract = 415 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 303 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 30 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 15 veces|