Vol. 24 No. 2: Special Issue: Literacy Studies in Latin America
Full Issue
Introduction
-
Presentation
|Abstract = 660 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 257 veces|
Editorial
-
Current Issues, Opportunities, and Horizons in Literacy Studies in Latin America
|Abstract = 1195 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 776 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 136 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 39 veces|
Empirical Studies
-
Migrating Strategies, Peasant Identities’ Reformulation, and Participation in Written Culture
|Abstract = 753 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 377 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 91 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 3 veces| -
Writing Specialized Genres -Its Relation to Disciplinary Identity. A Case Study in Industrial Engineering
|Abstract = 920 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 502 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 386 veces| -
What local scientists write. Text as a social action
|Abstract = 699 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 296 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 39 veces| -
Contributions of the New Literacy Studies to the Field of Youth and Adult Education
|Abstract = 718 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 481 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 258 veces| | XML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 34 veces| -
Building Ethnic Racial Identities in Literacy Events at a Municipal School in São Paulo
|Abstract = 388 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 312 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 15 veces|
Theoretical Articles
-
Ethical and methodological challenges in the research on teachers’ literacy -Opening new paths
|Abstract = 460 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 280 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 16 veces| | VISOR (PORTUGUÊS (BRASIL)) = 1 veces| -
Sociolinguistic justice for our times
|Abstract = 2947 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1512 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 37 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 26 veces|
Literature Reviews
-
From New Literacy Studies to Decolonial Perspectives in Literacy Research
|Abstract = 2204 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1155 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1367 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 95 veces| -
Literacy and Identities in Teacher’s Education Research in Brazil
|Abstract = 836 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 620 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 454 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 11 veces|
Pedagogical experiences
-
LEO in Practice —The Educational Experience in a Center for Readings, Scribalities, and Oralities
|Abstract = 511 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 349 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 85 veces|
Book Reviews
-
Aprendizaje docente y nuevas prácticas de lenguaje. Posibilidades de formación en el giro digital: Reseña
|Abstract = 569 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 366 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 27 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 1 veces| -
Aprendizaje, cultura y desarrollo. Una aproximación interdisciplinaria: reseña
|Abstract = 453 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 314 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 30 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 15 veces|


