Language and Identity

33 Titel

Articles related to academic, social, core, and other identities and subjectivities.

Alle Elemente

  • Personalidad y carga emotiva en la traducción de testimonios de cáncer de mama

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356230
    Paula Cifuentes-Férez, Carmen María Pina Cárceles
    |Abstract
    = 189 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 97 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 11 veces|
  • El rol de las emociones en la construcción de la identidad de los docentes de inglés en formación

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356893
    Julia Posada-Ortiz, Eliana Garzón Duarte
    |Abstract
    = 256 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 248 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 10 veces|
  • Visions of the Earth: Colombian Indigenous Women Learning English from a Gender-Based and Multilingual Perspective

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356070
    Angela Patricia Velásquez-Hoyos, Zoila Liliana Giraldo-Martinez
    e8356070
    |Abstract
    = 343 veces | PDF (ENGLISH)
    = 137 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 2 veces|
  • Policies and Practices for Global Multilingualism

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.358582
    Gilvan Müller de Oliveira, Umarani Pappuswamy, Martha Lucía Pulido Correa
    e1358582
    |Abstract
    = 360 veces | PDF (ENGLISH)
    = 156 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 8 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 0 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 2 veces| | EPUB (FRANÇAIS (CANADA))
    = 2 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 2 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 127 veces| | PDF (FRANÇAIS (CANADA))
    = 20 veces|
  • Study Abroad Programming in Writing Centers in Colombia and the USA: Lessons in Translanguaging, Decolonial Theory, and Programming

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356088
    Rodrigo A. Rodríguez-Fuentes, Harry Denny
    e10356088
    |Abstract
    = 263 veces | PDF (ENGLISH)
    = 118 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 9 veces|
  • Reseña: The Routledge handbook of multilingualism

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.358601
    María Luisa Valencia
    e16358601
    |Abstract
    = 119 veces | PDF (ENGLISH)
    = 78 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 6 veces|
  • “Esta imagen me hizo sentir, pero también pensar”: Literacidad visual crítica e interculturalidad en el aula de español como lengua adicional

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355938
    Denise Paola Holguín Vaca, Ana Castaño Arques
    1-23
    |Abstract
    = 432 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 261 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 11 veces|
  • Presentación

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.357500
    Luanda Sito
    1-5
    |Abstract
    = 221 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 134 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 15 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 12 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 10 veces|
  • Retratos lingüísticos de hijos de familias sordas: representaciones de una lengua de herencia signada

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355259
    Stéphanie Papin
    1-21
    |Abstract
    = 647 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 316 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 20 veces|
  • La maternidad en fuera de campo en las dramedias españolas contemporáneas distribuidas por plataformas de vídeo bajo demanda

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.352678
    Mariona Visa Barbosa, Lorenzo Javier Torres Hortelano, María Isabel Menéndez Menéndez
    1-21
    |Abstract
    = 357 veces | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 45 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 205 veces|
  • Discursive Configurations About the Francophone World and the French Language in Colombian Written Press

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.348452
    Nathalia Lamprea-Abril
    1-17
    |Abstract
    = 382 veces | HTML (FRANÇAIS (CANADA))
    = 4 veces| | PDF (FRANÇAIS (CANADA))
    = 182 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 21 veces|
  • Using Translanguaging to Decolonize English Language Teaching in Colombia: A Narrative Inquiry

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.348890
    Diego F. Ubaque-Casallas
    1-17
    |Abstract
    = 1443 veces | HTML (ENGLISH)
    = 15 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 791 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 36 veces|
  • Role Reversal: An Overview of Audiovisual Translation into English

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n2a01
    Jorge Díaz-Cintas, Lydia Hayes
    1-18
    |Abstract
    = 1322 veces | PDF (ENGLISH)
    = 878 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 20 veces|
  • English Dubs: Why are Anglophone Viewers Receptive to English Dubbing on Streaming Platforms and to Foreign-Accent Strategies?

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n2a12
    Lydia Hayes
    1-20
    |Abstract
    = 3402 veces | HTML (ENGLISH)
    = 10 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 433 veces|
  • Multilingual and Multi-Generational Italian Identity in a Netflix Series: Subtitling Generazione 56k (2021) into English

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n2a07
    Marina Manfredi, Chiara Bartolini
    1-20
    |Abstract
    = 499 veces | HTML (ENGLISH)
    = 3 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 233 veces|
  • Croatian as a Heritage Language in Argentina: Between Vulnerability and Linguistic Maintenance

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a05
    Josip Bruno Bilić, Paola Cuneo, Ivana Franić
    86-104
    |Abstract
    = 614 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 6 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 297 veces|
  • Interactional Metadiscourse Markers in English Research Article Abstracts Written by Non-Native Authors: A Corpus-Based Contrastive Study

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a08
    Olga Boginskaya
    139-154
    |Abstract
    = 739 veces | HTML (ENGLISH)
    = 20 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 381 veces|
  • Linguistic Prejudices in Interviews: An Analysis of Research Projects in a University in Mexico

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a10
    Miguel Figueroa Saavedra
    176-195
    |Abstract
    = 470 veces | HTML (ENGLISH)
    = 2 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 216 veces|
  • Disrupting Colonial Tensions in Initial Language Teacher Education: Criteria Based on Critical Interculturality

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a03
    Carlo Granados-Beltrán
    627-645
    |Abstract
    = 903 veces | PDF (ENGLISH)
    = 535 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 21 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 39 veces|
  • Entretejidxs: Decolonial Threads to the Self, the Communities, and EFL Teacher Education Programs in Colombia

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a02
    Nancy Emilce Carvajal Medina, Flor Ángela Hurtado Torres, Mónica Yohanna Lara Páez, Mariana Ramírez Sánchez, Harol Arley Barón Gómez, Dayana Alexandra Ayala Bonilla, Cristian Moisés Coy
    596-626
    |Abstract
    = 2246 veces | PDF (ENGLISH)
    = 1198 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 24 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 30 veces|
  • Decoloniality in ELT: A Political Project

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a01
    Carmen Helena Guerrero Nieto, Clarissa Menezes Jordão, Gabriela Veronelli
    586-594
    |Abstract
    = 1317 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 0 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 173 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 711 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 27 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 47 veces|
  • Critical Race and Decolonial Theory Intersections to Understand the Context of ELT in the Global South

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a13
    Sandra Ximena Bonilla Medina, Kyria Finardi
    822-839
    |Abstract
    = 1441 veces | PDF (ENGLISH)
    = 855 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 491 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 8 veces|
  • Teaching Foreign Languages at the U-Diversity: Exploring Pathways Towards Decoloniality and Critical Interculturality

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a05
    Janeth María Ortiz Medina, Fabio Alberto Arismendi Gómez, Paula Andrea Londoño Ceballos
    663-683
    |Abstract
    = 1033 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 690 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 31 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 63 veces|
  • English Instructors Navigating Decoloniality with Afro Colombian and Indigenous University Students

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a11
    Claudia Patricia Gutierrez, Maure Aguirre Ortega
    783-802
    |Abstract
    = 1288 veces | HTML (ENGLISH)
    = 57 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 47 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 835 veces|
  • Review: Traducción y Literatura Translingüe: Voces Latinas en Estados Unidos

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n2a09
    María Laura Spoturno
    452-457
    |Abstract
    = 300 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 183 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 0 veces|
  • Professional Identity and Education Among Teachers of Portuguese as an Additional Language

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v26n2a02
    Luciana Andrade-Stanzani
    303-316
    |Abstract
    = 1026 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 592 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 60 veces| | VISOR (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 28 veces|
  • Construction and Transformations of Doctoral Students’ Academic Identities Through Citations

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v26n2a12
    Natalia Ávila Reyes, Alejandra Meneses
    331-346
    |Abstract
    = 848 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 604 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 36 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 23 veces|
  • Factors Shaping EFL Preservice Teachers’ Identity Configuration

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v25n03a02
    Ximena Paola Buendía-Arias, Andrea André-Arenas, Nayibe del Rosario Rosado-Mendinueta
    583-603
    |Abstract
    = 1660 veces | PDF (ENGLISH) (ENGLISH)
    = 1078 veces|
  • Rural English Language Teacher Identities: Alternative Narratives of Professional Success

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v25n02a05
    Ferney Cruz-Arcila
    435-453
    |Abstract
    = 2281 veces | PDF (ENGLISH)
    = 1698 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 178 veces|
  • Professional Identity in Chilean Translation Trainees: Initial Positioning, Perceptions and Valuations

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v25n02a01
    Néstor Singer, Vania López, Rosa Basaure
    455-473
    |Abstract
    = 916 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 494 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 77 veces|
  • Reseña: The Identity of the Professional Interpreter. How Professional Identities Are Constructed in the Classroom

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v25n02a13
    John Jairo Giraldo-Ortiz
    559-562
    |Abstract
    = 768 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 324 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 20 veces|
  • Writing Specialized Genres -Its Relation to Disciplinary Identity. A Case Study in Industrial Engineering

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v24n02a04
    Emilce Moreno Mosquera
    249-269
    |Abstract
    = 798 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 472 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 381 veces|
  • Migrating Strategies, Peasant Identities’ Reformulation, and Participation in Written Culture

    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v24n02a03
    Elisa Rita Cragnolino
    233-247
    |Abstract
    = 636 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 352 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 91 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 3 veces|