Language and Identity

32 Titel

Articles related to academic, social, core, and other identities and subjectivities.

Alle Elemente

  • El rol de las emociones en la construcción de la identidad de los docentes de inglés en formación

    Julia Posada-Ortiz, Eliana Garzón Duarte
    |Abstract
    = 34 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 14 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 1 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356893
  • Study Abroad Programming in Writing Centers in Colombia and the USA: Lessons in Translanguaging, Decolonial Theory, and Programming

    Rodrigo A. Rodríguez-Fuentes, Harry Denny
    e10356088
    |Abstract
    = 167 veces | PDF (ENGLISH)
    = 80 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 1 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356088
  • Policies and Practices for Global Multilingualism

    Gilvan Müller de Oliveira, Umarani Pappuswamy, Martha Lucía Pulido Correa
    e1358582
    |Abstract
    = 179 veces | PDF (ENGLISH)
    = 77 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 3 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 33 veces| | PDF (FRANÇAIS (CANADA))
    = 6 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.358582
  • Visions of the Earth: Colombian Indigenous Women Learning English from a Gender-Based and Multilingual Perspective

    Angela Patricia Velásquez-Hoyos, Zoila Liliana Giraldo-Martinez
    e8356070
    |Abstract
    = 195 veces | PDF (ENGLISH)
    = 71 veces| | EPUB (ENGLISH)
    = 2 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.356070
  • Reseña: The Routledge handbook of multilingualism

    María Luisa Valencia
    e16358601
    |Abstract
    = 69 veces | PDF (ENGLISH)
    = 52 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 1 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.358601
  • “Esta imagen me hizo sentir, pero también pensar”: Literacidad visual crítica e interculturalidad en el aula de español como lengua adicional

    Denise Paola Holguín Vaca, Ana Castaño Arques
    1-23
    |Abstract
    = 358 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 217 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 8 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355938
  • Retratos lingüísticos de hijos de familias sordas: representaciones de una lengua de herencia signada

    Stéphanie Papin
    1-21
    |Abstract
    = 552 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 260 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 13 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.355259
  • Presentación

    Luanda Sito
    1-5
    |Abstract
    = 199 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 126 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 7 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 8 veces| | EPUB (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 8 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.357500
  • La maternidad en fuera de campo en las dramedias españolas contemporáneas distribuidas por plataformas de vídeo bajo demanda

    Mariona Visa Barbosa, Lorenzo Javier Torres Hortelano, María Isabel Menéndez Menéndez
    1-21
    |Abstract
    = 305 veces | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 43 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 0 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 183 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.352678
  • Discursive Configurations About the Francophone World and the French Language in Colombian Written Press

    Nathalia Lamprea-Abril
    1-17
    |Abstract
    = 358 veces | HTML (FRANÇAIS (CANADA))
    = 3 veces| | PDF (FRANÇAIS (CANADA))
    = 165 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 18 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.348452
  • Using Translanguaging to Decolonize English Language Teaching in Colombia: A Narrative Inquiry

    Diego F. Ubaque-Casallas
    1-17
    |Abstract
    = 1138 veces | HTML (ENGLISH)
    = 10 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 731 veces| | EPUB (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 31 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.348890
  • Role Reversal: An Overview of Audiovisual Translation into English

    Jorge Díaz-Cintas, Lydia Hayes
    1-18
    |Abstract
    = 1164 veces | PDF (ENGLISH)
    = 819 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 6 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n2a01
  • Multilingual and Multi-Generational Italian Identity in a Netflix Series: Subtitling Generazione 56k (2021) into English

    Marina Manfredi, Chiara Bartolini
    1-20
    |Abstract
    = 448 veces | HTML (ENGLISH)
    = 2 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 197 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n2a07
  • English Dubs: Why are Anglophone Viewers Receptive to English Dubbing on Streaming Platforms and to Foreign-Accent Strategies?

    Lydia Hayes
    1-20
    |Abstract
    = 3292 veces | HTML (ENGLISH)
    = 8 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 394 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n2a12
  • Linguistic Prejudices in Interviews: An Analysis of Research Projects in a University in Mexico

    Miguel Figueroa Saavedra
    176-195
    |Abstract
    = 397 veces | HTML (ENGLISH)
    = 1 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 198 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a10
  • Croatian as a Heritage Language in Argentina: Between Vulnerability and Linguistic Maintenance

    Josip Bruno Bilić, Paola Cuneo, Ivana Franić
    86-104
    |Abstract
    = 540 veces | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 5 veces| | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 273 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a05
  • Interactional Metadiscourse Markers in English Research Article Abstracts Written by Non-Native Authors: A Corpus-Based Contrastive Study

    Olga Boginskaya
    139-154
    |Abstract
    = 659 veces | HTML (ENGLISH)
    = 0 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 353 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v28n1a08
  • Teaching Foreign Languages at the U-Diversity: Exploring Pathways Towards Decoloniality and Critical Interculturality

    Janeth María Ortiz Medina, Fabio Alberto Arismendi Gómez, Paula Andrea Londoño Ceballos
    663-683
    |Abstract
    = 922 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 635 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 20 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 59 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a05
  • English Instructors Navigating Decoloniality with Afro Colombian and Indigenous University Students

    Claudia Patricia Gutierrez, Maure Aguirre Ortega
    783-802
    |Abstract
    = 1143 veces | HTML (ENGLISH)
    = 51 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 31 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 774 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a11
  • Disrupting Colonial Tensions in Initial Language Teacher Education: Criteria Based on Critical Interculturality

    Carlo Granados-Beltrán
    627-645
    |Abstract
    = 817 veces | PDF (ENGLISH)
    = 487 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 18 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 34 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a03
  • Entretejidxs: Decolonial Threads to the Self, the Communities, and EFL Teacher Education Programs in Colombia

    Nancy Emilce Carvajal Medina, Flor Ángela Hurtado Torres, Mónica Yohanna Lara Páez, Mariana Ramírez Sánchez, Harol Arley Barón Gómez, Dayana Alexandra Ayala Bonilla, Cristian Moisés Coy
    596-626
    |Abstract
    = 2123 veces | PDF (ENGLISH)
    = 1144 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 20 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 29 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a02
  • Decoloniality in ELT: A Political Project

    Carmen Helena Guerrero Nieto, Clarissa Menezes Jordão, Gabriela Veronelli
    586-594
    |Abstract
    = 1154 veces | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 0 veces| | PDF (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 162 veces| | PDF (ENGLISH)
    = 693 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 22 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 47 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a01
  • Critical Race and Decolonial Theory Intersections to Understand the Context of ELT in the Global South

    Sandra Ximena Bonilla Medina, Kyria Finardi
    822-839
    |Abstract
    = 1266 veces | PDF (ENGLISH)
    = 781 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 483 veces| | VISOR (ENGLISH)
    = 8 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n3a13
  • Review: Traducción y Literatura Translingüe: Voces Latinas en Estados Unidos

    María Laura Spoturno
    452-457
    |Abstract
    = 262 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 173 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 0 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n2a09
  • Construction and Transformations of Doctoral Students’ Academic Identities Through Citations

    Natalia Ávila Reyes, Alejandra Meneses
    331-346
    |Abstract
    = 798 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 588 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 25 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 23 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v26n2a12
  • Professional Identity and Education Among Teachers of Portuguese as an Additional Language

    Luciana Andrade-Stanzani
    303-316
    |Abstract
    = 978 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 577 veces| | HTML (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 58 veces| | VISOR (PORTUGUÊS (BRASIL))
    = 27 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v26n2a02
  • Factors Shaping EFL Preservice Teachers’ Identity Configuration

    Ximena Paola Buendía-Arias, Andrea André-Arenas, Nayibe del Rosario Rosado-Mendinueta
    583-603
    |Abstract
    = 1563 veces | PDF (ENGLISH) (ENGLISH)
    = 1048 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v25n03a02
  • Reseña: The Identity of the Professional Interpreter. How Professional Identities Are Constructed in the Classroom

    John Jairo Giraldo-Ortiz
    559-562
    |Abstract
    = 708 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 317 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 19 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v25n02a13
  • Rural English Language Teacher Identities: Alternative Narratives of Professional Success

    Ferney Cruz-Arcila
    435-453
    |Abstract
    = 2157 veces | PDF (ENGLISH)
    = 1625 veces| | HTML (ENGLISH)
    = 165 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v25n02a05
  • Professional Identity in Chilean Translation Trainees: Initial Positioning, Perceptions and Valuations

    Néstor Singer, Vania López, Rosa Basaure
    455-473
    |Abstract
    = 745 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 478 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 74 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v25n02a01
  • Migrating Strategies, Peasant Identities’ Reformulation, and Participation in Written Culture

    Elisa Rita Cragnolino
    233-247
    |Abstract
    = 534 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 333 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 83 veces| | VISOR (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 3 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v24n02a03
  • Writing Specialized Genres -Its Relation to Disciplinary Identity. A Case Study in Industrial Engineering

    Emilce Moreno Mosquera
    249-269
    |Abstract
    = 744 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 452 veces| | HTML (ESPAÑOL (ESPAÑA))
    = 375 veces|
    DOI: https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v24n02a04